Aviseringar
Rensa alla

Ditt bästa poker ögonblick


haha kolla på dem!!!


   
SvaraCitera

Wanking BC:

FinntrolZ

jag är ett finskt troll heheh [blush]


   
SvaraCitera

swinglifeaway:

jag är ett finskt troll heheh

Ofta, vad heter du? [bigsmile]


   
SvaraCitera

Wanking BC:

Ofta, vad heter du? [bigsmile]

Men jag skrev ju i pm vad jag heter, har ett "svenskt" tilltalsnamn ju [no-no][cute]


   
SvaraCitera

swinglifeaway:

Men jag skrev ju i pm vad jag heter, har ett "svenskt" tilltalsnamn ju

Juste glömde, men det är rätt finskt ändå väl? [cute][cute]


   
SvaraCitera

ONT: Hm, mitt bästa pokerögonblick.. har inte inträffat ännu [y]


   
SvaraCitera

Wanking BC:

Juste glömde, men det är rätt finskt ändå väl? [cute][cute]

Både svenskt och finskt kan man väl säga. [cute] Dold text: mitt förnamn är egentligen jaana, det är mkt finskt [blush]


   
SvaraCitera

swinglifeaway:

Dold text:

Varför sa du att du hette Johanna då? [chocked]


   
SvaraCitera

Wanking BC:

Varför sa du att du hette Johanna då? [chocked]

För jag har hetat så i hela mitt liv, hahah. Man kan ha förnamn och mellannamn, lol [bigsmile] Var ju mina föräldrar som valde det att ha johanna som mitt tilltalsnamn [cute]


   
SvaraCitera

swinglifeaway:

För jag har hetat så i hela mitt liv, hahah. Man kan ha förnamn och mellannamn, lol Var ju mina föräldrar som valde det att ha johanna som mitt tilltalsnamn

Jahapp [bigsmile]


   
SvaraCitera
kachin

när jag spöa mina kusiner o min bror på TECKSAZ HOLD'EMMMMM! [cool]
vann några tändstickor [cute]


   
SvaraCitera

Varenda gång mina fusk lyckas, vilket är varje gång jag spelar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var nog över 1 år sen, kommer inte ihåg allting detaljerat. Jag har tagit en paus från poker på grund av ett misstag som jag gjorde. Valde att inte fortsätta innan jag lyckats förbättra mitt "tilt-humör".

Hursomhelst, det bästa ögonblicket än så länge var nog när jag kom 4a i en turnering på svenskaspel. Inköpet låg på 100kr och jag fick ca 5000kr på 4e plats. Då var jag riktigt nöjd.

Kan tillägga att jag gick AI med QQ. Hade mer marker än han som låg 4a, men jag fick en bra hand och ställde med den. Chipleadern hade 88 och synade mig. Han träffade trissen på floppen och slog ut mig.

Om jag hade fortsatt fegspela hade jag säkert kunna komma på 3e plats, för han som låg 4a i marker var inte vid datorn och blev uppäten av blindsen.

Lite flummigt inlägg kanske, men då var jag glad!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag och tre av de fyra anställda på min praktikplats spelade marker-poker (inga pengar involverade), Texas Hold 'em dårå.

I alla fall, jag har satsat hårt och Jonas som han heter synar min bluff. Det sista kortet som vänds upp måste vara en 7a för att jag ska få stege. Och hey, vad råkar dyka upp? 😀

Ett par rundor senare händer en liknande grej. Jag satsar hårt, blir synad och behöver hjärter för att få färg. Taadaaaaa!

Bara ren flax, och ointelligent spel, men jag vann. Och Jonas, som spelade 100% med hjärnan, var förkrossad. ^__^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har två stora pokerögonblick.

Den ena inträffade för någon vecka sen på svenskaspel.ses pokerklient när jag fick 4ess och en kung. 🙂 Hade A-K på handen, två A på floppen, turn A.

Sen så vann jag en turnering mellan domare i mitt gamla distrikt. Vi var sex domare som gick in med 50kr var. Vinnaren vann alltihop.
Slår ut han som troligen var den bästa spelaren genom en checkraise. Flopa stege, check, han gick in med ca 300 och jag gick all-in. Han följde med och hade inte en chans.
I samma turnering sitter jag i head's up. Har ganska mycket mindre marker än min motståndare, men fyra händer i rad vinner jag all-in pga han har har K och jag har A som högsta. Eller något liknande. (Q-K, J-Q osv. )


   
SvaraCitera