Aviseringar
Rensa alla

Ditt sommarprat


mens
 mens
Ämnesstartare

Få av oss har lyckats undvika Sommar i P1 och kanske inte heller dess små efterapare i poddvärlden (som t ex amk:s). Har man inte upplevt något "stort", lever ett väldigt spännande liv eller brinner för något kan det nog vara rätt svårt att komma på något som verkligen fastnar. 
Jag tror att jag skulle prata om hur mitt liv förändrades när jag var 14 och peta in lite strukturer, djurrätt och vikten av att ha ett bra skyddsnät runt sig.

Vad skulle ditt sommarprat handla om?


   
Citera
Ämnesetiketter

den här sommaren!! typ om varför tyskar är avskum och om hur man får tag i gräs i prag.

jag och player one tänkte starta um version av sommar i p1, men blev aldrig av. var någon annan som skrev om det i mina tankar-tråden, så vi satt typ och luskade en del i hur man faktiskt kunde anordna skiten. kanske nästa år, eller vinterprat..?


   
SvaraCitera

Jag har aldrig varit bra på monologer (inte dialoger heller för den delen), så det hade väl blivit en stel presentation på sisådär en minut innan jag insett vilket dåligt val jag hade gjort och gått iväg.


   
SvaraCitera
kook
 kook

har haft ett ganska väldigt unikt liv, så nog har jag material till ett sommarprogram. gjorde faktiskt ett radioprogram när jag var liten, hehe. men skulle nog ej vilja exponera mig (och folk i mitt liv) på det sättet. skulle behöva ta fram många osköna sanningar som skulle såra folk dessutom. 


   
SvaraCitera

jag hade nog velat prata lite om ångest och om att gå i terapi och göra upp med sådant som ligger och gnager

annars hade jag kunnat ägna (minst) en timme åt att berätta underhållande historier om folk på mitt jobb


   
SvaraCitera

Hade inte fått för mig att folk skulle vara intresserade av mig, så hade väl... Snackat om saker som berör alla, är rätt bra på sånt (:
Spelat bra musik, det är ju inte testat ännu.....


   
SvaraCitera

då min förmåga att prata utsvävande om saker är noll skulle jag hålla det kort och spela massa musik för att fylla ut tiden. tänker mig massa "öh..." och "så de va ju inte så kul" samt "aa nu vet jag inte riktigt vad jag ska säga".


   
SvaraCitera

Mina stora sorger i livet


   
SvaraCitera

Skulle prata om olika ljusförhållanden och sociala trender genom historien och så

subhuman girl: hur man får tag i gräs i prag.

Behövs det beskrivning till ett land där det är lagligt?


   
SvaraCitera

Jungman:
Behövs det beskrivning till ett land där det är lagligt?

lagligt är väl starkt uttryckt, men oavsett vilket är det najs att beställa via mail och få hemleverans en timme senare. upplevde ändå den öppna handeln som rätt obefintlig, men den letade vi inte direkt efter heller.


   
SvaraCitera

Schism:
då min förmåga att prata utsvävande om saker är noll

Haha va +_+ är det nån åkomma eller vad :$


   
SvaraCitera

Tickstart:

Haha va +_+ är det nån åkomma eller vad :$

öh, gissningsvis brist på social stimulans under uppväxten + mobbning, social fobi, få intressen, inåtvänd personlighet etc. säkert nåt annat också, typ add och hjärncancer.

det går bättre om jag skriver, men irl skulle vår kommunikation vara ca noll eller nåt om vädret. aldrig fattat hur folk bara kan komma på massa grejer att säga...


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Schism:

öh, gissningsvis brist på social stimulans under uppväxten + mobbning, social fobi, få intressen, inåtvänd personlighet etc. säkert nåt annat också, typ add och hjärncancer.

det går bättre om jag skriver, men irl skulle vår kommunikation vara ca noll eller nåt om vädret. aldrig fattat hur folk bara kan komma på massa grejer att säga...

Tyckte vi lyckades ha mycket dialog sist! 


   
SvaraCitera

PMR:

Tyckte vi lyckades ha mycket dialog sist! 

jag var full... och bakfull...


   
SvaraCitera

är mest kass på att tala sammanhängande. lösryckta meningar ftw

så jvls konstlat att ha en röst oxå


   
SvaraCitera