Aviseringar
Rensa alla

Ditt stjärntecken påverkar


Ämnesstartare

Ni som tror att stjärntecken är trams kan analysera kändisarnas beteenden. Det är trots allt en realityserie och oavsett hur mycket som gjorts till så stämmer deras val i livet överens med det bästa valet för dem utifrån deras soltecken.

Det finns undantag, det finns Alltid undantag eftersom att stjärntecknet är det centrala tecknet pga. det befinner sig i solen men man kan samtidigt ha mycket mer drag från ett annat tecken osv. därav skillnaderna och undantagen, men det mesta stämmer - om man ser till paren.

Kan omöjligt inbilla mig att lejonet i serien är glad, har ett stort hjärta och tycker om uppmärksam/är utåtriktad. Kan omöjligt ha vart en "slump" att jag gissat rätt tecken på honom genom, bland annat, hans intryck. Dessutom är han inte den enda jag gissat rätt på.
Hans fru är vädur - de passar i stjärntecken och verkar göra det i verkligheten med. Hans syster är oxe, enligt deras tecken är det inte den bästa kombinationen och det syns tydligt i TV-rutan. Systerns man är tvilling, ska alltid skoja lite för mycket och dra sig undan så fort han blir konfronterad - svårt för att vara uppriktig och öppen när det behövs och baktalar gärna folk. Han är den där typiska playertypen också och det är min erfarenhet av tvillingkillar. Eller, de tror åtminstone att de kan fixa vem som helst...
Systerns kusin är våg och väldigt tystlåten jämfört med de andra. Hon är lugn, harmonisk och snäll men väldigt lättirriterad (jag är också våg) dock kluven samt diplomatisk - hon väljer sällan sida. 
Systerns närmsta (fd) vän delade samma tecken och annat än beteenden kom emellan dem men om man ser till hur de reagerar så är de båda väldigt högljudda, till skillnad från jungfrun (hon finns med), stenbocken och vågen m.fl. Oxen, vännen, är gift med en stenbock - perfekt - och de ser ut att dyrka varandra mycket mer än oxen (systern) som är gift med tvillingen - som förövrigt Nästan var otrogen, eller kanske till och med var det mot henne...
Väduren är tävlingsinriktad och hon är även den som är Mest vältränad, eller åtminstone lika mkt som systern, som är oxe. Vågen är den fetaste och tecknet symboliserar lugn => lathet. Ändå är hon fin, för vågen styrs av planeten Venus Cool (det sista exemplet är väldigt extremt, misstolka det inte).

Är inte det här ett empiriskt bevis nog?!
Jag gillar att ta reda på när folk är födda så jag försöker så snabbt som möjligt gissa tecknet och sedan ta reda på om jag hade rätt. Finns bra sidor på nätet för sådant, när det gäller privatpersoner (ej stalker...) - behöver det dock sällan för jag är så duktig ändå, och ofta märker jag att om den jag kollar upp har en partner så matchar deras tecken med varandra. Är det inte liite skumt? Ibland finner jag ännu skummare saker, men ytterst sällan sker det; till exempel att ett par består av två tecken som inte alls tål varandra. I verkligheten klarar de sig fint. Dock inte alltid, långt ifrån...

Men som sagt, finns undantag men jag är helt övertygad om att det här stämmer. Det sviker aldrig och stämmer Alltid, på något sätt.
Sedan om det är vetenskap, illusion eller verklighet... Och? Det stämmer till tillräckligt stor del för att inte hånas.


   
Citera
Ämnesstartare

Skratta inte!!!!!! Tror på det här.


   
SvaraCitera
reben

söker man så finner man


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har aldrig känt mig manad att rekommendera någon MBTI men nu gör jag det.


   
SvaraCitera

debepe: Jag gillar att ta reda på när folk är födda så jag försöker så snabbt som möjligt gissa tecknet och sedan ta reda på om jag hade rätt. Finns bra sidor på nätet för sådant, när det gäller privatpersoner (ej stalker...) - behöver det dock sällan för jag är så duktig ändå

Vilket stjärntecken är jag född i? Nu kanske du inte känner till mig särskilt bra, men du påstår dig ju kunna gissa rätt på personer du just träffat och snackat med i typ en minut, så det borde inte vara något problem.

(Jag finns inte på Facebook och har aldrig avslöjat det i forumet, till skillnad från typ alla andra härifrån som du "gissat" rätt på.)


   
SvaraCitera
mynona

debepe: Jag gillar att ta reda på när folk är födda så jag försöker så snabbt som möjligt gissa tecknet och sedan ta reda på om jag hade rätt.

kan du gissa mitt? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gillar stjärntecken. Kan du gissa mitt? Rodnar Tror du redan gjort det, iofs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det är väll en del av bondepraktikan som är förvånansvärt överensstämmande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 Gissa mitt då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trams. 

Realityserier är inte särskilt reality heller. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt stjärntecken passar inte på mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du har sett mig och flickvän tillsammans, vilket stjärntecken har hon? för lätt att ta reda på vilket jag har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

" I don’t think so. One of the chapters in the Quirkology book is devoted to looking at some of the evidence for astrology. Certainly people believe it’s the case. Certainly when they read their horoscope they go, ‘oh my goodness! That describes me.’ But of course that’s not science, that’s not a controlled experiment. Lots of those horoscopes, even if you employ a professional astrologer, will give you a reading which lots of people think, ‘that’s true for me.’ There’s nothing special about that reading. There’s nothing idiosyncratic in there for you it’s just that you read meaning into these fairly general statements. Some of the statements will be double headers such as, ‘sometimes you enjoy going along to parties, other times you want to be alone.’ Well, of course that’s true of everyone. Nobody always wants to be at a party or always be alone. Other times they’re statements that we really like to believe about ourselves. So if someone says, ‘the stars suggest it’s going to be a great week for you and you’re the sort of person that’s got a lot of untapped creative potential,’ we all go, ‘yes! That’s incredibly insightful. How on Earth did you know?’ Astrology in that sense is built on psychology. I don’t think there’s any way of looking up to the heavens or looking at where the stars were when you were born and actually predicting the future"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera