Aviseringar
Rensa alla

DJ-program


Ämnesstartare

Har hållt på och lekt ett tag med virtual dj bara ökat farten på låtar och lagt till några samples, loopat lite lätt och så..

Tänkte nu gå över till något mer seriöst program för att göra om låtarna helt. Någon som har tips på vad jag ska börja med för program, ska vara rätt seriöst och så men kanske inte så svårt tills man fattar hur allt funkar och så.. [smile]

thaanks


   
Citera
Ämnesstartare

google?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dance Ejay


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Robbin:

google?

aa sure men va fan ska man söka på lär ju komma upp en massa shit..[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Compton GangztaH:

Dance Ejay

tack![smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeriksson:

tack![smile]

lungt [y]
testa hiphop versionen också.. den e killer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Compton GangztaH:

lungt
testa hiphop versionen också.. den e killer

gaalet:) absolut det ska jag göra!


   
SvaraCitera

"Fruity Loops Studio"

Själv kör jag med tillägget "Fruity Loops Studio Producer Edition" men jag tror originalet funkar lika bra.

Ett mer semi-professionellt program hittar du inte.

Varning dock för att det kan vara komplicerat till en början.

Många av våra "mest kända" dance/techno/trance-DJ:er använder detta programmet. Jag är inte hundra på det, men jag har för mig att det också används friskt inom hip-hop.


   
SvaraCitera

Dunno men har lite tips på DJ namn du kan ha! [y]

Dold text: Så jävla fail namn! x'D

DSC00761B.JPG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Själv kör jag med tillägget "Fruity Loops Studio Producer Edition" men jag tror originalet funkar lika bra.

Ett mer semi-professionellt PROGRAM hittar du inte.

Varning dock för att det kan vara komplicerat till en början.

tankade det en gång men fattade verkligen ingenting "( annars har jag hört att de ska vara bäst..

tänkte därför börja med ngt mer chill (;


   
SvaraCitera

Jeriksson:

men fattade verkligen ingenting

Testa att tanka lite guider och använd hjälpfunktionen mycket. Du kan ju även tanka manualen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Testa att tanka lite guider och använd hjälpfunktionen mycket. Du kan ju även tanka manualen.

fan sant, kanske lika bra att köra seriöst direkt även om det knakar i början blir kanske bäst så 🙂


   
SvaraCitera

Jeriksson:

fan sant, kanske lika bra att köra seriöst direkt även om det knakar i början blir kanske bäst så 🙂

Precis, och dessutom så är kunnande i det programmet en sak att skryta om [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Precis, och dessutom så är kunnande i det programmet en sak att skryta om

ja men precis [wink] aa vafan jag provar en gång till hoppas jag lär mig rätt fort [bigsmile] tack som fan för tipset man!


   
SvaraCitera

Jeriksson:

aa vafan jag provar en gång till hoppas jag lär mig rätt fort [bigsmile] tack som fan för tipset man!

Ingen orsak [y] Glöm bara inte guiderna [wink]


   
SvaraCitera