Forumet - DJ type tjänar 2.5k för en kväll

DJ type tjänar 2.5k för en kväll

1978 0 47

Spana också in:

My dreams are her:

Det som låter enkelt i teorin kan vara svårt i praktiken.

aa... driver lite med dig bara men du tar inte åt dig så nu slutar jag, sådär som mobbare aldrig gör i verkligheten

skämt åsido, dj-yrket kräver säkert sitt, men det är mer i form av livsstil och attityd än faktisk arbetsinsats eller artistisk strävan...
Brk g:

som DJ kan du leva på typ 6 timmars jobb i veckan

Har du ingen som helst förankring i verkligheten? Du behöver nog nypa dig i armen både en och annan gång. Men visar det sig vara en fantasifull och oseriös tråd är jag den första att beklaga.

1. Kontakter - Grundläggande för att kunna försörja sig som DJ.
2. Skivsamling - Att ta hjälp av en ipod alternativt laptop är som att beställa en fribiljett till helvetet.
3. Kunskap & intresse - vilka låtar funkar efter varandra etc.
4. Rytmkänsla - för att kunna mixa snyggt.
5. Förmåga att känna av stämningen i lokalen - vilka låtar som funkar etc.

- Man bara kör och gör det bästa av det. [wink]
x_marty:

Har du ingen som helst förankring i verkligheten? Du behöver nog nypa dig i armen både en och annan gång. Men visar det sig vara en fantasifull och oseriös tråd är jag den första att beklaga.

aha men isf kan man ju säga att jag måste jobba heltid eftersom jag behöver förbereda mig genom att äta, duscha, rena mitt psyke etc...

det schemalagda jobbet är ju bara 6 timmar i veckan (i överkant) om vi ponerar 2500 för en kväll...

och nä, detta är ingen fantasifull tråd. jag gillar inte fantasi. jag gillar bara pengar, förakt och självuppfyllande vandringssägner.