Aviseringar
Rensa alla

Djävulen


Ämnesstartare

Jag har tänkt på en sak, vad är det som tyder på att djävulen egentligen är ond överhuvudtaget? Det är inte så att han "tar" ner goda personer till helvetet utan dom som verkligen förtjänar det. Och om nu är troende (som inte jag är) så undrar jag vrf tillber man en gud som sätter denna ondska i en persons huvud?! Vrf inte tillbe till den som städar upp efter dom misstagen som "gud" gjort?
Jag vill inte verka som en satanist men jag vill bara veta vad ni andra anser.


   
Citera
Ämnesstartare

djävulen finns inte [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xtrasigaskor:

gud som sätter denna ondska i en persons huvud?!

Jag tror inte gud kan kontrollera om människor gör onda handlingar eller inte. Vi fick en hjärna att tänka med liksom, sånt får vi sköta själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xtrasigaskor:

tillber man en gud som sätter denna ondska i en persons huvud?!

Har inte läst bibeln men om man söker på x antal trådar här så kommer man fram till att Gud ville att människan skulle göra sina egna val och inte styra över henne.

Lucifer är bara en fallen ängel. Hur helvetet ligger till vet jag inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Jag tror inte gud kan kontrollera om människor gör onda handlingar eller inte. Vi fick en hjärna att tänka med liksom, sånt får vi sköta själva.

Men denna gud borde ju veta om en person har onda anlag pch drf inte ge denne en hjärna... det lät oserisöst jag vet...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xtrasigaskor:

Men denna gud borde ju veta om en person har onda anlag

"Jag vet att du kommer bli våldtäktsman när du blir stor för jag placerar en dålig pappa i ditt hem"

Eller vadå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Har inte läst bibeln men om man söker på x antal trådar här så kommer man fram till att Gud ville att människan skulle göra sina egna val och inte styra över henne.

Men om gud inte ville styra över oss vrf fick vi då "tron" om att han fanns? Vrf skrevs bibeln som egentligen är en informel lagbok om vad vi ska göra för att komma till himlen? Då vill man ju styra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xtrasigaskor:

Då vill man ju styra?

Tycker mer om att det låter som en lärobok för att folk inte ska go over to the dark side.

Sen att bibeln har sjuka åsikter är väl en annan sak.

Vill ha nstyra för att visa att han finns?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

"Jag vet att du kommer bli våldtäktsman när du blir stor för jag placerar en dålig pappa i ditt hem"

Jag vet det jag skrev kom ut fel.. det var inte så ja mena.. det jag försöker bevisa med detta är egentligen att denna "barmhärtiga" gud inte är särskilt barmhärtig..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xtrasigaskor:

Men denna gud borde ju veta om en person har onda anlag pch drf inte ge denne en hjärna... det lät oserisöst jag vet...

Så du tror att man föds ond eller god?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Vill ha nstyra för att visa att han finns?

Nej men han vill styra genom att sätta in hop i människors hjärtan att han finns och om man beter sig på ett visst sätt så kmr man till himlen?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Så du tror att man föds ond eller god?

Nej det tror jag inte... jag tror ingenting.. det är drf som jag startade den här tråden för jag vill bevisa att bibeln är bull shit...


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

djävulen finns inte [crazy]

Finns visst, och är skitcool!
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xtrasigaskor:

Nej men han vill styra genom att sätta in hop i människors hjärtan att han finns och om man beter sig på ett visst sätt så kmr man till himlen?!

Fortfarande inte att styra? Han talar inte om för en människa att man SKA göra så. Då hade folk inte blivit elaka.

Det är bara en rekommendation.


   
SvaraCitera