Aviseringar
Rensa alla

djur


Ämnesstartare

har undrat över detta ett tag, varför ska vargen ha mer värde än tex en älg, hjort, vildsvin och framförallt mer värde än en människa?


   
Citera

nä tycker jag icke


   
SvaraCitera

Vargar är mycket coolare. Vi borde värdera alla efter hur coola de är.


   
SvaraCitera

Jag skulle nog säga tvärt om. Älgkött, hjortkött å vildsvinskött säljs nog mycket dyrare än vargkött.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Jag skulle nog säga tvärt om. Älgkött, hjortkött å vildsvinskött säljs nog mycket dyrare än vargkött.

ja man säljer inte vargkött, man eldar upp vargarna som skjuts i licensjakten, men jag menar att om en varg blir påkörd då är de ett jäkla problem osv, var nu i Värmland som det inträffade och jägaren som avlivade den skadade vargen blev hotad av folk


   
SvaraCitera

Vargen gör det som kommer naturligt och därför ska inte människa utrota den för det. Jag tycker att folk borde tänka på det men självklart ska människan leka gud.


   
SvaraCitera

maaaaajjjjjjjssss


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan ju jämt säga att de blir mer uppståndelse runt en varg som skadats än en människa. och skulle det komma fram att dom skjuter en varg utan att det är jakt då kommer ju skytten få ett högre straff än om han mördar en människa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Vargen gör det som kommer naturligt och därför ska inte människa utrota den för det. Jag tycker att folk borde tänka på det men självklart ska människan leka gud.

människan är egentligen jäkligt dum i huvudet


   
SvaraCitera

handendärnissen: skytten få ett högre straff än om han mördar en människa

nej?


   
SvaraCitera

handendärnissen:
kan ju jämt säga att de blir mer uppståndelse runt en varg som skadats än en människa. och skulle det komma fram att dom skjuter en varg utan att det är jakt då kommer ju skytten få ett högre straff än om han mördar en människa

Vargen är utrotningshotad i Sverige, medan människor finns i överflöd. Känns rimligt.


   
SvaraCitera

handendärnissen: kan ju jämt säga att de blir mer uppståndelse runt en varg som skadats än en människa.

vad har du för världsbild? du tror inte det blivit ett jävla snack om någon kört på en människa och sen avlivat den för att den var skadad?


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Vargen är utrotningshotad i Sverige, medan människor finns i överflöd. Känns rimligt.

sluta elda på denna människas tokeri???????????


   
SvaraCitera

sinnessjuk uns:

sluta elda på denna människas tokeri???????????

Näh, har inget vettigare för mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sinnessjuk uns:

vad har du för världsbild? du tror inte det blivit ett jävla snack om någon kört på en människa och sen avlivat den för att den var skadad?

dom hade ju inte vandaliserat hans bil o hotat med lappar o massa andra grejer, dom bokstavligen mordhotade honom för att han skötte sitt jobb som eftersöktjägare med tillstånd av polisen ändå så ska idioter mordhota honom. låter de vettigt över ett djur? sen så tror inte ja att vargen är så himla utrotningshotade för vi får nog inte ens veta hälften av alla revir för varför skulle dom annars kunna skjuta 12 st på ett ställe


   
SvaraCitera