Aviseringar
Rensa alla

Djurförsök, Djurmisshandel m.m


Ämnesstartare

Hej! Hur tänker ni på djurförsök och djurmisshandel? Är det okej eller borde det förbjudas? Jag är väldigt nyfiken vad ni tycker om det. Jag avskyr i alla fall det och tycker att det borde förbjudas.


   
Citera

finns det någon frisk människa som direkt tycker att det är okej? vi accepterar ju eftersom vi inte gör någonting åt det 


   
SvaraCitera

Tycker inte att det är okej nä. Vi har ingen rätt att bete oss på det vidriga sättet.
Ser hellre att vi testar på våldtäktsmän & dyl, även om det tar emot då min hjärna säger "men de är människor, din egen art du får inte tänka såååeee".
Hursom så finns det djurfria metoder redan nu men de är dyra och ofta krångliga så de används inte. Idioter.


   
SvaraCitera

Djurförsök och Djurmisshandel är inte okej alls. Och människor är faktiskt djur, om inte... vad är vi då? Men det är ju inte okej att människor, bara för att dom är smartare, ska misshandla och använda djur som om dom var döda saker. Djuren har också ett liv, och vi borde inte förstöra deras liv. Jag tycker iallafall att det är jättedumt.


   
SvaraCitera
plutis

jag avskyr det, det finns inget värre tycker jag. vill göra något åt det men jag vet inte vad Gråter


   
SvaraCitera

Ganska sjukt att man gör sådant egentligen. Är i mot det.


   
SvaraCitera
GraGo

Djurmisshandel finns det självklart ingen frisk människa som gillar.

Men när det gäller att testa medicin, tycker ni att det är bättre att testa på människor?


   
SvaraCitera

Det är det värsta jag vet. Allvarligt, jag har _fobi_ för djurplågeri. Förstår inte hur en människa kan klara av att göra något så hemskt? Blir så sjukt arg, *** äckelmänniskor. 

(Ursäkta språket)


   
SvaraCitera

borde bli olagligt att mörda insekter, de är också djur 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är kul att veta vad ni tycker. Trodde inte att så många skulle tycka som jag.


   
SvaraCitera