Aviseringar
Rensa alla

djurförsök,rätt/fel?


Ämnesstartare

elverpigen:

läste du vad jag skrev.

Ja, därför visade jag länken?


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Ja, därför visade jag länken?

Varför? Det räckte inte med det övriga länkspammandet i tråden? Det stod ju inget direkt som svar på min fråga heller. den här diskussionen bottnar i gårdagens kalla fakta som tog upp botox. Jag läste ingenting på länken du skickade som behandlade frågan djurförsöksfri säker botox.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knarken:

Dom sa saker som jag faktiskt aldrig hade tänkt på t.ex. mössen känner smärta precis som vi människor.

..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Varför? Det räckte inte med det övriga länkspammandet i tråden?

MEN OJ HERREGUD FÖRLÅT DÅ OM DET VAR SÅ JÄVLA KÄNSLIGT. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

problemet med botox de lyfte fram i kalla fakta var att det inte bara är framforskat genom djurförsök, varenda ny sats botox kräver att företaget gör LD50-tester på just den nya satsen. Det innebär att de sprutar in olika koncentrationer av botox i olika musgrupper, ett 50-tal möss dog för varje botoxomgång.
Det betyder att den enskilda människan som sprutar in botox i sig är skyldig till att ett gäng möss dött i plåga genom att konsumera produkten.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

MEN OJ HERREGUD FÖRLÅT DÅ OM DET VAR SÅ JÄVLA KÄNSLIGT. [tard]

Det var inte känsligt, är mer bara lite tröttsamt med onödiga citeringar. Känns däremot som att jag råkade stampa på en öm tå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

btw botox används inte för att förstora läpparna så det låter som det var en riktigt snurrig person som sa så


   
SvaraCitera
höna

jag tycker inte djurförsök är ok. det finns andra vägar att testa saker på. det är fult att skada.


   
SvaraCitera

Rätt. Utan djurförsök hade vi stort sett inte haft någon av de livsviktiga mediciner som vi idag använder. Djurförsök är högst nödvändigt.

Däremot är jag inte så mycket för onödigt lidande och tycker industrier såsom skönhetsindustrin kan ge fan i att plåga djur bara för sina idiotiska produkter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Känns däremot som att jag råkade stampa på en öm tå.

Haha, nä. Trodde bara att du kanske ville läsa mer, men förlåt, ska ej citera dig mer om det är så jobbigt.

Artie:

varenda ny sats botox kräver att företaget gör LD50-tester på just den nya satsen.

Varför? Nej, jag kan ej se dokumentären själv p.g.a. kommer att sitta framför musburarna och gråta hela natten.
/Mesig


   
SvaraCitera

Artie:

varenda ny sats botox kräver att företaget gör LD50-tester på just den nya satsen.

det är detta jag tycker är fel. Det borde inte vara omöjligt att ta fram testmetoder som inte kräver djurförsök, och tills man gjort det borde botox förbjudas inom skönhetsindustrin, för att spara musliv. Tycker jag.

Tilläggas bör att jag är en av de människor som är berättigad till botox av medicinska skäl, och jag hade just skrivit upp "ringa hudkliniken" på min to-do-list, men strök det efter det jag fick veta igår. Eller, jag strök det inte helt, jag ska fortfarande ringa kliniken, men fråga om de har andra metoder än botox.


   
SvaraCitera

jag är så himla bra yada yada eget beröm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pumanJessica:

Djurförsök är högst nödvändigt.

Det finns alternativa metoder.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Det finns alternativa metoder.

Jasså. Upplys mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Varför?

säkerhetsskäl, företaget som producerar botox måste garantera till 100% att det har rätt koncentration. Det är mycket mer reglerat än andra läkemedel eftersom det är ett så giftigt medel.


   
SvaraCitera