Aviseringar
Rensa alla

djurplågeri


Ämnesstartare

en av mina värsta ovanor som liten var att plåga insekter. främst myror och getingar, men även mer harmlösa insekter så som humlor, fjärilar, nyckelpigor m.m. brukade även hälla salt på sniglar så fort jag fick chansen. det var bland det roligaste jag visste, tätt följt av att bränna myror med förstoringsglas och plocka av vingarna på getingar.

tycker ni det här låter stört? vilka djur har ni själva plågat?


   
Citera

ja min bror om det gills


   
SvaraCitera

syskon är djur 


   
SvaraCitera

Jag och en av mina bröder gjorde flaggor av daggmaskar, knöt fast dem uppe på toppen av en pinne.
Det är inget man är stolt över, men har överseende med det då jag var jävligt liten...
Annars så är det nog inget annat jag gjort.


   
SvaraCitera

hällde massor vatten över myrstackar 

det var kul


   
SvaraCitera

brukade bränna maskar på mitten av deras kroppar med ett glödhett grillspett. gillade hur dom sprattlade.


   
SvaraCitera

Biker Balkong: ja (vilka? varför?)

Små onda insekter.

och snälla daggmaskar 🙁

Och såna där svarta skogssniglar Rodnar


   
SvaraCitera

Nej, har inte plågat något djur, inte ens insekter, bara avlivat om de varit jobbiga/farliga


   
SvaraCitera
mynona

Biker Balkong: bara insekter (vilka? varför?

Myggor. Myggor är ej djur. Hade myggor varit djur hade jag gjort mig skyldig till svåra och straffbara fall av djurplågeri. Varför? Inte pga att det sticker och suger blod, utan pga deras läte som gör mig mentalt instabil. 


   
SvaraCitera

 Nej, aldrig. Jag sätter högre värde på djur än jag gör på människor.


   
SvaraCitera

haha jepp det har jag, jag och min kompis trampade på malar och sedan "botade" vi de. Det är inte bra alls men kul vare på den tiden.


   
SvaraCitera

brukar fånga insekter som är min lägenhet i en burk, sen går jag ut med burken och släpper ut dom i naturen.


   
SvaraCitera

När jag var liten hoppade jag och min kusin i en myrstack en gång för att utmana varandra. Sedan kom vi på att det var en mycket dålig idé.


   
SvaraCitera
mynona

isola:
När jag var liten hoppade jag och min kusin i en myrstack en gång för att utmana varandra. Sedan kom vi på att det var en mycket dålig idé.

kryllade de överallt på er? 


   
SvaraCitera

mynona:

kryllade de överallt på er? 

Vi hade nog gummistövlar på oss men fick nog några på kroppen iaf.
Men det dåliga var ju att vi förstörde för dem och gjorde illa dem med vårt hopp 🙁
dumungar vi var


   
SvaraCitera