Aviseringar
Rensa alla

djurplågeri & människoplågeri


Jag tycker båda är lika hemska (kollade inte länkarna).
Ingen förtjänar tortyr... Ingen! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag med, men sedan så bryr jag mig mer om djur än om människor.

Och djur är lite som barn när det gäller våld och övergrepp. Jag misstänker att det beror på att de känns mer försvarslösa, sötare och oskyldigare än vuxna människor. Sedan finns det ju mängder av filmer, böcker och tv-serier där vuxna människor utsätts för våld i varierande grad som framställs som befogat och rättvist. Det finns inte riktigt någon motsvarighet till det när det är djur (eller barn) inblandade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sheempancen:

någon som känner igen sig? varför reagerar man så?

för att mänskligheten är puckad? människor kan ju liksom försvara sig på ett helt annat sätt än vad djur kan. dessutom så är människan väldigt ego och dryg i sig så ibland kan man nästan tycka att folk förtjänar det. men djur, nej. djur och barn är så himla oskyldiga och försvarslösa och om en hund tex attackerar så är det ofta ägarens fel eller för att den helt enkelt är rädd och försvarar sig.

människan, VET om att det är fel och njuter dessutom utav det. vidrigt.

och tänker inte klicka på länken, kan inte se sådant utan att börja lipa. är knappt så jag klarar av och se djur dö på tv och då är det inte ens på riktigt.[chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reagerar likadant på båda; mår väldigt dåligt. Misshandel och förstörelse av vackra organismer framkallar starka obehagskänslor om man är en vacker organism själv. Ändå har jag sett mord och tortyr och allt möjligt skräp på internet, för erfarenhetens skull.


   
SvaraCitera

Vet ingen annan som tycker så det är väl inte lätt att svara på frågan varför...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera