Aviseringar
Rensa alla

Djurplågeri på Lunds universitet


Ämnesstartare

såg att djuralliansen på facebook sprider detta

"Trots att Lunds universitet försöker dölja vad de gör med katterna har vi på andra sätt fått tag i information om vad de utsätts för.

Försöken som utförs är hjärnexperiment och då främst för att studera lillhjärnan.
Katterna sövs och därefter öppnas den bakre delen av kraniet på ena sidan så att hjärnstammen exponeras och den bakre delen av storhjärnan tas bort. Hjärnstammen skärs av och därefter upphör tillförseln av narkosmedel och lillhjärnan friläggs.
Under de kommande 15 timmarna aktiveras hudreceptorer, elektronisk stimulering av nervtrådar och aktiviteterna i lillhjärnas registreras innan katten dödas.

Maila till rektorn för Lunds universitet och vädja för att försöken med katter ska upphöra och human forskning ska införas. 

Mail:
rektor@rektor.lu.se"

någon som vet något mer om detta?


   
Citera
Ämnesstartare

Själv tror jag inte att man gör det här om man inte ser ett värde i upptäckterna kan ge, som kanske kan hjälpa till att undvika trauman för människor, att rädda liv, bota hjärnsjukdomar eller vad det nu är. Men det är självfallet fruktansvärt att man experimenterar med ett sött djur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Själv tror jag inte att man gör det här om man inte ser ett värde i upptäckterna kan ge, som kanske kan hjälpa till att undvika trauman för människor, att rädda liv, bota hjärnsjukdomar eller vad det nu är.

Man kanske gör det för att man hatar djur, har du inte tänkt på det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om det var spindlar eller torskar de experimenterade så hade ingen brytt sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Man kanske gör det för att man hatar djur, har du inte tänkt på det?

Ja man vet aldrig med skåningar fan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Om det var spindlar eller torskar de experimenterade så hade ingen brytt sig.

jag hade brytt mig, dödar varken spindlar eller torskar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Själv tror jag inte att man gör det här om man inte ser ett värde i upptäckterna kan ge, som kanske kan hjälpa till att undvika trauman för människor, att rädda liv, bota hjärnsjukdomar eller vad det nu är. Men det är självfallet fruktansvärt att man experimenterar med ett sött djur.

Jag blir bara så fundersam på varför de försöker mörklägga att de faktiskt utför sina tester på katter. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: jag hade brytt mig, dödar varken spindlar eller torskar.

Sorry, menade såklart att den absoluta majoriteten på jorden inte hade brytt sig.Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Jag blir bara så fundersam på varför de försöker mörklägga att de faktiskt utför sina tester på katter. 

Pga dom inte orkar med en purken djurallians uppbackad av ilsken facebookpöbel samt isola? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Sorry, menade såklart att den absoluta majoriteten på jorden inte hade brytt sig.Tumme upp

 med vilket du menar att max fyra miljarder personer hade brytt sig? ja, det finns inte mycket som fyra miljarder personer kan åstadkomma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
Själv tror jag inte att man gör det här om man inte ser ett värde i upptäckterna kan ge, som kanske kan hjälpa till att undvika trauman för människor, att rädda liv, bota hjärnsjukdomar eller vad det nu är. Men det är självfallet fruktansvärt att man experimenterar med ett sött djur.

Tycker man kan experimentera med dömda grova brottslingar istället. Då gör de en samhällsnytta och vi skulle inte behöva några fängelser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de flesta djuren där har det skitdåligt, har haft praktik där och sett en del.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de plågade fjärilar i en timme innan de dog av smärtor och överansträngning. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Tycker man kan experimentera med dömda grova brottslingar istället. Då gör de en samhällsnytta och vi skulle inte behöva några fängelser.

Tycker man kan experimentera på dig så du gör en samhällsnytta också. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

själva poängen med testerna på djur är ju att se vad som fungerar och vad som inte gör det, klart att det förekommer plågeri...


   
SvaraCitera