Aviseringar
Rensa alla

Djurvänner, djurpark?


Ämnesstartare

Eller ni som valt att inte äta kött/mejeri, är veganer/vegetarianer; hur förhåller ni er till djurparker? Bojkottar ni dem?


   
Citera
Ämnesstartare

ja. de är hemska. nordens ark är väl på gränsen, dock ska de bara få ha inhemska djur tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har ingen färdigreflekterad åsikt, men skinnerska (och ev. popperska) varelser far nog inte illa av att vara instängda så länge de erbjuds ett fullvärdigt ekosystem. intelligentare djur, särskilt de som rör sig över stora ytor (typexempel: späckhuggare, vargar, många fåglar), är en annan historia.


   
SvaraCitera
Tori12

Vissa djurparker är.bra, men det är få. Tycker det är hemskt hur de behandlar djuren 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

undviker djurparker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Efter att ha sett dokumentären The Cove har jag börjat ifrågasätta detta med djurparker, iaf för de typer av djur som Schism skriver om. 


   
SvaraCitera

Beror helt på skötseln av djuren. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är inte mycket till djurvän, men är för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Undviker alla utom Skansen pga älskar Skansen... Gråter Kollar inte ens på djuren där, går ba dit för utsikten, mysiga stugor osv. Julmarknaden är bäzt.


   
SvaraCitera
mynona

Är principiellt emot dem, med samma reflektioner som Schism dock, det finns ju undatag, vissa arter har också överlevt genom djurpark, det beror på art och förhållanden. Jag har klarat mig bra utan djurparksbesök dock och ser det inte som någon uppoffring. 


   
SvaraCitera
KSENIA

TAR AKTIVT AVSTÅND FRÅN DJURPARKER, GILLAR EJ SÅDAN VERKSAMHET


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djurparker är TIOPOÄNGARE eftersom det inte dröjer speciellt länge innan det är det enda stället det finns vilda djur i eftersom tjuvjägare dvs den inhemska befolkningen främst i Afrika dödar fler vilda djur varje dag, vecka, månad och år än vad det föds!   Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HeyIJustMeetYou:
Beror helt på skötseln av djuren. 

trots att de är inburade?


   
SvaraCitera

hahahlurad:

trots att de är inburade?

Inburade och inburade. Vissa djurparker har ju dåligt med plats, medans vissa där djuren kan springa runt som dom vill. 
Djurparker är som ett fängelse med alla grejer vi vill ha utom frihet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HeyIJustMeetYou: Vissa djurparker har ju dåligt med plats, medans vissa där djuren kan springa runt som dom vill.

fortfarande inte 100% frihet men fattar vad du menar

HeyIJustMeetYou: Djurparker är som ett fängelse med alla grejer vi vill ha utom frihet.

ja & vissa är emot det


   
SvaraCitera