Aviseringar
Rensa alla

dmt


Ämnesstartare

superpojken: att man inte tål dmt (rekreation)

Jag tänker mer själsligt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte prövat dmt

tror kaktus eller 2c-b är en bättre början. fenetylaminer är svårare att fastna i negativa tankemönster på än tryptaminer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd: nej jag är n00b

Jag med. Kommer dock i helgen att äta svamp för första gången.


   
SvaraCitera

träffade en kille på festival som hade varit och rest i sydamerika, han sa att det bästa vi kunde göra just nu i livet var att uppleva ayahuasca/dmt för att det gjorde det framtida livet bättre 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken: träffade en kille på festival som hade varit och rest i sydamerika, han sa att det bästa vi kunde göra just nu i livet var att uppleva ayahuasca/dmt för att det gjorde det framtida livet bättre

Fick höra att efter ruset så kommer man att se allting annorlunda, fast på ett bra sätt. Man är fortfarande sig själv, men ändå förändrad. Det är så svårt att förklara. Men det känns lite som att stänga ögonen för att se.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blir nyfiken på en lista av allt ts har testat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Blir nyfiken på en lista av allt ts har testat.

Har inte testat så mycket egentligen. Rullar ögonen Jag har sysslat med smärtstillande och liknande förut men kom på att det var jättedumt.
Numera är det gräs eller psykadeliskt som gäller. Dmt är nog den enda syntetiska drogen jag skulle få för mig att testa. Tyngre droger är i mina ögon bara sjukt lamt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: Dmt är nog den enda syntetiska drogen jag skulle få för mig att testa.

Den lät ganska tung på wikipedia, tyngre än lsd, men kanske inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Dmt är nog den enda syntetiska drogen jag skulle få för mig att testa. Tyngre droger är i mina ögon bara sjukt lamt.

DMT är inte syntetisk, som du själv påpekade ovan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Den lät ganska tung på wikipedia, tyngre än lsd, men kanske inte?

I psykadeliska termer är det tyngre, men samtidigt håller bara DMT igång i cirka 20 minuter medan lsd är något som är upp i flera timmar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: DMT är inte syntetisk, som du själv påpekade ovan

Den rena formen blir syntetisk, men finns även som naturligt, tex Ayahuasca.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Den rena formen blir syntetisk

det påverkar inte ruset om den batch man har är extraherad eller syntetiserad.

däremot finns det ju ett visst intresse i att veta om ämnet i sig är syntetiskt i betydelsen uppfunnet av människor, som LSD.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: men samtidigt håller bara DMT igång i cirka 20 minuter

Tidsuppfattningen kanske är annorlunda i trippen, kanskek änns som flera år av skräck. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: däremot finns det ju ett visst intresse i att veta om ämnet i sig är syntetiskt i betydelsen uppfunnet av människor, som LSD.

Vad jag har förstått så tar det så lång tid att utvinna DMT av just mimosa så att man numera oftast framställer det, i laboratorium. Kan ha fel, bara uppfattning.


   
SvaraCitera

FruLiten: Numera är det gräs eller psykadeliskt som gäller

Rätta mig om jag har fel men är inte marijuana är psykadelisk drog, eller missförstod jag bara?
Är det toppisar du ska äta i helgen?


   
SvaraCitera