Aviseringar
Rensa alla

DN: Segregationen har ökat i Sv de senaste 20 åren


Razor:

Jag tycker att vi har lika tankar i mycket så ditt parti skulle passa mina syften bra.
Vad skulle det heta?

Låter bra det! Glad
Svea hade jag tänkt Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Razor: Vad tycker ni om det?

Oerhört oroväckande då det i kölvattnet av segregationen skapas enorma kostsamma samhällsproblem.

Razor: Varför har det blivit så?

Eftersom det är fullständigt omöjligt att integrera in över en miljon människor i ett samhälle på 20 år.

Razor: Hur kan man göra för att motarbeta det?

Innan man ens börjar tala om integrationslösningar måste det överfulla glaset sluta fyllas på ytterligare. Kraftigt minskad invandring är prio ett.

Det känns som att bara en minoritet ser de problemen. Tumme ned


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alice Teodorescu skriver bra om att Sverige enbart har tre val på invandringsområdet.

1. Fortsätta som idag och acceptera framväxten av enorma utanförskapsområden, sociala problem, kostnader.
2. Kraftigt begränsa invandringen
3. Förändra hela den svenska modellen vad gäller välfärd, löner, trygghetssystem och arbetsrätt

Vad väljer ni?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bertil Torekull, riksdagsersättare för MP, tidigare chefredaktör för SVD, gick för några dagar sedan ut i en debattartikel och konstaterade det fullt rimliga: Sverige måste stoppa den katastrofala invandringen. Vi pratar om en person som förespråkar mångkultur, som vill att Sverige ska vara en "humanitär stormakt", som i största allmänhet är invandringspositiv, men som ändå inser att situationen i Sverige inte längre håller. Bör vara en förebild för folk till både höger och vänster hur man både kan stå upp för sitt parti, sin ideologi men samtidigt vara kritisk mot dagens extrema invandring utan att för den delen behöva vara nationalist, konservativ eller SDare. 

Alla bör läsa.

http://www.expressen.se/debatt/dags-att-tillfalligt-stoppa-invandringen/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Bertil Torekull, riksdagsersättare för MP, tidigare chefredaktör för SVD, gick för några dagar sedan ut i en debattartikel och konstaterade det fullt rimliga: Sverige måste stoppa den katastrofala invandringen. Vi pratar om en person som förespråkar mångkultur, som vill att Sverige ska vara en "humanitär stormakt", som i största allmänhet är invandringspositiv, men som ändå inser att situationen i Sverige inte längre håller. Bör vara en förebild för folk till både höger och vänster hur man både kan stå upp för sitt parti, sin ideologi men samtidigt vara kritisk mot dagens extrema invandring utan att för den delen behöva vara nationalist, konservativ eller SDare.

Alla bör läsa.

http://www.expressen.se/debatt/dags-att-tillfalligt-stoppa-invandringen/

Utmärkt påpekande i artikeln! Tyvärr kommer det inte öppna ögonen för de som inte ser, och inte hör, de redan blinda av sin idealism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tyst det blev från vänsterfolket här

intressant att följa turerna...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

va säger ni nu kommunist jävlar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

christover_bandy: tyst det blev från vänsterfolket här

De jobbar i det tysta på att ta fram långsökta motargument. Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

extra mile high club: va säger ni nu kommunist jävlar

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

De jobbar i det tysta på att ta fram långsökta motargument. Blink

behövs ej

"finns dä hjärterum finns dä stjärterum : D"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

christover_bandy:
tyst det blev från vänsterfolket här

intressant att följa turerna...

Minns när jag i början av min period här på forumet hela tiden var tvungen att posta massvis med källor samtidigt som jag fick försöka få folk att förstå hur verkligheten faktiskt ligger till, med övriga partier, media, SD, och så vidare. Nu är det bara att peka på verkligheten. Numera skrivs det ju på ett helt annat sätt om invandringens enorma kostnader, om bostadsbrist kopplat till invandring, arbetslöshet kopplat till invandring, den enorma segregation vi har. Media har börjat lätta på locket och till och med partierna börjar prata mer om problemen. Det finns helt enkelt ingen som längre kan argumentera för att Sverige tjänar på invandringen eller att dagens katastrofala invandring är positiv utan helt framstå som totalt verklighetsfrånvänd, även bland icke-SDare på sajten. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mm många som blint återupprepade/återupprepar det som ljugmedia skrev/skriver

man har ju inget val än att bli en sån däringa hemsking... Arg tror ni det är kul att va rasist eller?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Minns när jag i början av min period här på forumet hela tiden var tvungen att posta massvis med källor samtidigt som jag fick försöka få folk att förstå hur verkligheten faktiskt ligger till, med övriga partier, media, SD, och så vidare. Nu är det bara att peka på verkligheten. Numera skrivs det ju på ett helt annat sätt om invandringens enorma kostnader, om bostadsbrist kopplat till invandring, arbetslöshet kopplat till invandring, den enorma segregation vi har. Media har börjat lätta på locket och till och med partierna börjar prata mer om problemen. Det finns helt enkelt ingen som längre kan argumentera för att Sverige tjänar på invandringen eller att dagens katastrofala invandring är positiv utan helt framstå som totalt verklighetsfrånvänd, även bland icke-SDare på sajten.

Som jag brukar säga, sanningen vinner slutligen då verkligheten kommer ikapp lögnen, fantasin, idealismen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allt man sagt om islamism, mediernas partiskhet, invandringens kostnader, invandringens påföljd på samhället och att Sverige är extremt i förhållande till omvärlden, allt har den senaste tiden bevisats av verkligheten. Det som gjorde att folk kallade mig för diverse osmakligheter ses numera som en absolut självklarhet. Konstig känsla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Som jag brukar säga, sanningen vinner slutligen då verkligheten kommer ikapp lögnen, fantasin, idealismen...

Ja, i det här fallet har det verkligen varit så.


   
SvaraCitera