Aviseringar
Rensa alla

Dns fel/Trådlöst nätverk funkar inte på min vista laptop.


loita
Ämnesstartare

Okej jag har jordens cp problem och förmodligen hur svårt som helst att förklara eller kanske vet inte, ska väll försöka iaf.....

Vi har ett trådlöst nätvärk här hemma, som har fungerat hur bra som hellst på min bärbara dator och min brors. Men nu när jag kom hem från semestern, aa då funkar de helt enkelt inte längre för mig. Min bror kan andvända de på sin dator som vanligt.

Sen något litet konstigt är att jag kan vara inne på grannens nätvärk (dock segare än mitt, klart jag vill tillbaka ;))

Sen har jag ju vista då, å jag e världelös på de så fattar inget lixom, men om man fel söker så hittar den inte felet, säger att de kanske kan vara DNS serven eller va de heter, de säger mig ingenting.

Sen vet inte om de kan hjälpa er hjälpa mig, men när jag e inloggad på grannens nätvärk står det "Lokalt och internet" medans på våran står det bara "endast lokalt" vet inte om jag kanske råkat ändra nånting där genom min data? Bror har inte vista så de står inte ens på hans, suck..

Snällllla hjälp mig >_< Kan ta bilder å ladda upp så ni får se vad som händer vad som hellst jag blir galen!!

Rubrik ändrat /Mod


   
Citera
Ämnesetiketter
loita
Ämnesstartare

ingen som har den minsta aning? 🙁


   
SvaraCitera

Hur är internettillgången uppdelad då? Man kan väl dela upp vilken dator som är värd och vilka som är "mottagare", det kanske är felinställt där.


   
SvaraCitera

loita:

jag har jordens cp problem

Det finns värre. Sen dessutom sluta jag läsa efter halva texten eftersom du skriver illa.


   
SvaraCitera
loita
Ämnesstartare

JejeX:

Det finns värre. Sen dessutom sluta jag läsa efter halva texten eftersom du skriver illa.

buh typ eller vad hoppades du jag skulle säga?

Bluff:

Hur är internettillgången uppdelad då? Man kan väl dela upp vilken dator som är värd och vilka som är "mottagare", det kanske är felinställt där.

mm skulle nog vara brors data som skulle vara värd då skulle jag tro. Men de är har ju funkat innan semestern och de är inget vi skulle kunnat ha ändrat eftersom hans data och allt varit hemma och min har varit internet lös


   
SvaraCitera

loita:

buh typ eller vad hoppades du jag skulle säga?

Jag vet inte, kände bara för att klaga lite.[zzz]


   
SvaraCitera

bland hatera trådlösa anslutningar hittar du inte erat nätvärk där så du kan välja att ansluta till det?


   
SvaraCitera
loita
Ämnesstartare

tobias:

bland hatera trådlösa anslutningar hittar du inte erat nätvärk där så du kan välja att ansluta till det?

joo, asså jag hittar de ju och kan trycka anslut och så, men sen om man öppnar internet så blir de bara sidan kan inte visas


   
SvaraCitera

loita:

joo, asså jag hittar de ju och kan trycka anslut och så, men sen om man öppnar internet så blir de bara sidan kan inte visas

Välj att du ska ansluta till ditt nätverk.
Tryck på start och skriv CMD i textfältet längst ner och tryck på enter.
I kommandotolken som nyss öppnades skriver du
ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /flushdns
Med enter mellan varje, så klart.
Sen testa.

Om det inte fungerar så går du inte i kommandotolken igen och skriver
ipconfig
Och copy-pastar resultat hit.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera