Aviseringar
Rensa alla

Dö?


hoppas du lever 


   
SvaraCitera

S3ON:
hoppas du lever 

skum jävla bump hörru


   
SvaraCitera

ply:

skum jävla bump hörru

PMade med henne ett tag i vintras o nu har hon inte vart inloggad sedan mars lr ngt sånt 🙁 


   
SvaraCitera

S3ON:

PMade med henne ett tag i vintras o nu har hon inte vart inloggad sedan mars lr ngt sånt 🙁 

skulle hon logga in av att tråden bumpades då?
utgå ifrån att hon har glömt bort um för att hon mår bättre så mår du bättre!


   
SvaraCitera

ply:

skulle hon logga in av att tråden bumpades då?
utgå ifrån att hon har glömt bort um för att hon mår bättre så mår du bättre!

sEOn har klart gjort nå dumt med henne


   
SvaraCitera

äshhhhhh

hon var nog ba ett troll


   
SvaraCitera

Kanske för att man inte vill framstå som en vekling som inte klarade av livet.


   
SvaraCitera

Man lider inte när man är död. 


   
SvaraCitera

eftersom det inte riktigt finns några positiva fördelar med att vara död utan bara en möjlighet att slippa befintligt lidande så ser jag inte hur det kan "värt" någonting, när man inte erhåller en belöning eller har en chans att jämföra resultatet med alternativen. jag ser det som en legitim utväg för de som saknar hopp om förbättring, även om depression kan förvränga ens förmåga att göra en klar bedömning i just den
frågan. jag respekterar de som är nyktra nog att fatta det beslutet inför kronisk sjukdom, ålderdom och dylikt. jag anser också att människor som påstår att självmord är egoistiskt inte kan ha förstått vad som motiverar en självmordsbenägen människa och att dessa borde ägna mer av sin tid åt att lyssna till andra.


   
SvaraCitera

döden är ingen befrielse. den är ingenting.


   
SvaraCitera

eftersom det inte riktigt finns några positiva fördelar med att vara död utan bara en möjlighet att slippa befintligt lidande så ser jag inte hur det kan "värt" någonting bortsett från den möjligheten, när man inte erhåller någon belöning eller har en chans att jämföra resultatet med alternativen. jag ser självmord som en legitim utväg för de som saknar hopp om förbättring, även om depression kan förvränga ens förmåga att göra en klar bedömning i just den frågan. jag respekterar de som är nyktra nog att fatta det beslutet inför kronisk sjukdom, ålderdom och liknande. anser också att människor som påstår att självmord är egoistiskt inte har förstått vad som motiverar en självmordsbenägen människa och att dessa borde ägna mer av sin tid åt att lyssna till andra.

men livet är inget man ska ta så allvarligt på åt endera håll. finns inga självklara skäl till att leva (inte ens nyfikenhet över vad som kommer att hända härnäst) behöver man inte fortsätta bara för sakens skull, eller av pliktkänslor gentemot omgivningen. åt motsatt håll så kan lite psykisk smärta också komma att ge större omfång till ett i det hela taget meningsfullt liv.


   
SvaraCitera

eftersom det inte finns några positiva fördelar med att vara död utan bara en möjlighet att slippa befintligt lidande så ser jag inte hur det kan "värt" någonting bortsett från den möjligheten, när man inte erhåller någon belöning eller har en chans att jämföra resultatet med alternativen. jag ser självmord som en legitim utväg för de som saknar hopp om förbättring, även om depression kan förvränga ens förmåga att göra en klar bedömning i just den frågan. jag respekterar de som är nyktra nog att fatta det beslutet inför kronisk sjukdom, ålderdom och liknande. anser också att människor som påstår att självmord är egoistiskt inte har förstått vad som motiverar en självmordsbenägen människa och att dessa borde ägna mer av sin tid åt att lyssna till andra.

men livet är inget man ska ta så allvarligt på åt endera håll. finns inga självklara skäl till att leva (inte ens nyfikenhet över vad som kommer att hända härnäst) behöver man inte fortsätta bara för sakens skull, eller av pliktkänslor gentemot omgivningen. åt motsatt håll så kan lite psykisk smärta också komma att ge större omfång till ett i det hela taget meningsfullt liv.


   
SvaraCitera

varför inte bara leva det om allt ändå är så meningslöst som man känner?
Visst, för att man mår dåligt - för att man har känslor.

Är det då inte bättre att lära sig hantera känslorna och leva det meningslösa livet? För alla stunder man kan må bra, skratta och känna lycka.

liksom, om det är känslorna som får en att vilja dö... Kan man inte hitta ett sätt att inte känna de känslorna? jo.

å andra sidan kanske man vill dö som en protest mot att livet är meningslöst... Men då tycker jag man kan leva ändå, för att livet (kanske) betyder mkt för dem som förlorar dig.


   
SvaraCitera