Aviseringar
Rensa alla

Döda eller bli dödad?


MXM
 MXM
Ämnesstartare

Indian eller cowboy så att säga. Döda någon eller bli dödad. Riktad pistol mot din skalle, samtidligt som du riktar en pistol mot motsvarande persons huvud. Vad gör du? Dödar innan du blir dödad? -Förutsatt att ni MÅSTE välja, annars dödar maffian båda era familjer... 


   
Citera

Jahopp, så är man den enda som har röstatLedsen anyways du sa aldrig vem man skulle döda så då skulle jag göra mig av med nån jag hatar ända in i benmärgen.


   
SvaraCitera
MXM
 MXM
Ämnesstartare

Stekarn:
Jahopp, så är man den enda som har röstatLedsen anyways du sa aldrig vem man skulle döda så då skulle jag göra mig av med nån jag hatar ända in i benmärgen.

Det är ingen du känner som du måste döda, du vet inget om människan 


   
SvaraCitera

MXM: Döda

har redan gjort det förrut så..


   
SvaraCitera
MXM
 MXM
Ämnesstartare

Börg:

har redan gjort det förrut så..

Det var ju inte så kul... 


   
SvaraCitera
mynona

Det är väl inte ett dugg kontroversiellt att döda i självförsvar? Det är allmänt vedertaget och så accepterat att det inte ens kallas för mord. Jag hade dödat i självförsvar om jag ville leva, och jag hade låtit mig dödas om jag ville dö. De'e enkelt. 


   
SvaraCitera
mynona

Ah, nu läste jag igenom texten. Nå, tror ändå att man i slutändan gör detsamma. vad familjen angår är det inte på ens ansvar utan fortfarande på maffians ansvar. Jag hade antaligen skadeskjutit och låtsasts klantig om man ska gissa på hur det realistiskt skulle vara. 


   
SvaraCitera
MXM
 MXM
Ämnesstartare

mynona:
Ah, nu läste jag igenom texten. Nå, tror ändå att man i slutändan gör detsamma. vad familjen angår är det inte på ens ansvar utan fortfarande på maffians ansvar. Jag hade antaligen skadeskjutit och låtsasts klantig om man ska gissa på hur det realistiskt skulle vara. 

Det är maffian vi pratar om.... ett tiotal livsfarliga killar som dödar din familj om du inte dödar en person eller låter dig bli dödad. Visst, skada människan, men är då kanske du tvingar en till att förblöda och dö en långsam smärtsam död, eller så måste du skjuta tills du prickar rätt.. Det är det realistiska i mina ögon


   
SvaraCitera
mynona

MXM:

Det är maffian vi pratar om.... ett tiotal livsfarliga killar som dödar din familj om du inte dödar en person eller låter dig bli dödad. Visst, skada människan, men är då kanske du tvingar en till att förblöda och dö en långsam smärtsam död, eller så måste du skjuta tills du prickar rätt.. Det är det realistiska i mina ögon

Ahjavisst, det tvivlar jag inte på, men jag talar om hur jag realistiskt skulle uppträda. beror på humör. Ville jag dö så vore det ett utmärkt alternativ till självmord och problemet löst. Ville jag leva så hade mitt samvete och min moraluppfattning inte uppfattat mig som ansvarig för min familjs död, men jag hade försökt lösa det på något vis, och känner jag mig själv rätt är det så jag hade gjort, effektivt eller inte tänker man inte på då


   
SvaraCitera

Bli dödad. Skulle aldrig klara av att döda någon. Hade troligtvis tagit självmord pågrund av alla skuldkänslor efteråt ändå.

  


   
SvaraCitera
MXM
 MXM
Ämnesstartare

materialarn:
Bli dödad. Skulle aldrig klara av att döda någon. Hade troligtvis tagit självmord pågrund av alla skuldkänslor efteråt ändå.  

Håller helt med!


   
SvaraCitera