Aviseringar
Rensa alla

Döda min fjärilar.


easycure:

eller tvärtom, undvik inte miljöer och situationer som gör dig nervös.

Aldrig i livet. Det är ju livsfarligt.


   
SvaraCitera

Bit dig hårt i handen och släpp inte taget förrän du lugnat ner dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mow Skwoz:

Aldrig i livet. Det är ju livsfarligt.

Det är snarare livsfarligt att aldrig möta sina rädslor, för om man är helt ovan och oförberedd så blir man ju helt förstörd. Nej, övning ger färdighet. [blush] Våga göra det du egentligen inte vågar[y]


   
SvaraCitera

easycure:

Det är snarare livsfarligt att aldrig möta sina rädslor, för om man är helt ovan och oförberedd så blir man ju helt förstörd. Nej, övning ger färdighet. [blush] Våga göra det du egentligen inte vågar[y]

Man ska våga framstå som dum i huvudet, med andra ord(!). ;););)


   
SvaraCitera

Mow Skwoz:

Man ska våga framstå som dum i huvudet, med andra ord(!). ;););)

Om det är sån du är, så visst [y]


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Om det är sån du är, så visst [y]

Jag är sån men vill helst inte exponera mina defekter.


   
SvaraCitera

Mow Skwoz:

Jag är sån men vill helst inte exponera mina defekter.

Prova, det är väldigt frigörande [y]


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Prova, det är väldigt frigörande [y]

Eller bara pinsamt rakt av när alla ens farhågor blir bekräftade. [zzz]


   
SvaraCitera

Mow Skwoz:

Eller bara pinsamt rakt av när alla ens farhågor blir bekräftade.

Ja, så länge som du inte känner dig begränsad på något vis behöver du ju inte visa upp något alls.


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Ja, så länge som du inte känner dig begränsad på något vis behöver du ju inte visa upp något alls.

Jag känner mig oerhört begränsad.

Men: jag överdriver förstås nu. Har en dålig dag. 🙂


   
SvaraCitera

Mow Skwoz:

Jag känner mig oerhört begränsad.

Men lev ut dig själv då! Skit i vad folk tycker, huvudsaken är väl att du mår bra?


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Men lev ut dig själv då! Skit i vad folk tycker, huvudsaken är väl att du mår bra?

Jag kan inte riktigt göra det eftersom jag är så otäckt självmedveten (vill jag tro - jag kanske inte alls är det, egentligen, men faktumet att jag tänker alldeles för mycket är i alla fall obestridligt) och neurotisk. Den dag jag vågar ta för mig - värna om min personliga integritet - kommer jag förstås komma någonstans, men hur jag når dit vet jag inte.


   
SvaraCitera

Mow Skwoz:

men hur jag kommer dit vet jag inte.

Prova, det är inte så svårt som man tror när man väl försökt ett par gånger [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

d jag hört så). Men en bra låt är alltid min lösning, typ en som man kan relatera till och ännu bättre sjunga med i xD då glömmer man bort allt annat och typ lugnar ner sig

Ja, lyssnar nästan bara på musik som får mig på glatt humör, resten undviker jag så gott det går. Musik påverkar en ju mer än man tror. [shake]

xsaosinx:

Försök att identifiera vad det är som gör dig nervig, sedan kan du bearbeta det.

Men hur får man reda på det då?

Mow Skwoz:

Finns ju en simpel lösning: undvik miljöer som gör dig nervös. [wink]

Spelar inte så stor roll vart jag är. Visst, klart man är nervigare om man ska redovisa inför 100 pers än om man sitter själv framför datorn, men jag kan få hejjagärasnervösochkanintelugnanermigalls-attacker när som helst. :$

Nachac:

Vad är du nervös inför?

Vet inte, inget speciellt egentligen. That's the problem. Vill lära mig hantera det, heh.

Nachac:

Undvik alkohol, andra droger och liknande, att använda sådant är inte att lösa problemet, utan att rymma ifrån de

Jag brukar inte göra det.

mediakatt:

Bit dig hårt i handen och släpp inte taget förrän du lugnat ner dig.

[y]


   
SvaraCitera

ohfckyou:

Vet inte, inget speciellt egentligen. That's the problem. Vill lära mig hantera det, heh.

Men vilka situationer?

ohfckyou:

Jag brukar inte göra det.

Menade som kontringsråd mot vad någon annan sa.


   
SvaraCitera