Aviseringar
Rensa alla

dödar snart mig sj


Ämnesstartare

tja
jag har lågt blodtryck och jag blir så arg för det!!!!!!
kan inte gå mer än 500 meter utan att jag håller på att svimma och blir yr och inte kan se och måste stanna i ca 10 sek. Det är ok att det händer en gång om dagen med jag accepterar inte att det händer ca 5 gånger när jag ska gå från stan och hem som tar ca 10 minuter!!! de brukar bli så när man sätter sig upp men jag får typ när jag är ute och vandrar och det gör mig : arg

Läste vad man skulle göra för att de ej skulle bli så och det är att äta rätt och träna och jag fjantar ej med maten och jag tränar!!
Var hos läkaren och han sa att det går över men jag orkar inte detta mera nu!!!!!! blir så arg.
har varit hos läkaren för typ ett år sedan pga detta men han sa inget spec som jag kunde göra, borde jag gå dit igen eller vad kan han typ göra?

vad ska jag görA???


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

pj, fint jag skrev det sista! kunde ej hantera det jag skrev pga är arg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

''Lågt blodtryck är i de flesta fall helt ofarligt. Mot svårare besvär finns läkemedel. Får du ett plötsligt blodtrycksfall bör du sätta dig eller lägga dig ned. Kontakta vårdcentralen om du får tydliga eller återkommande besvär av lågt blodtryck, som yrsel eller svimningskänslor.''


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har läst det men

Lejonhjärta:

Mot svårare besvär finns läkemedel.

vad räknas som svårare fall lixom? 🙁

Lejonhjärta:

Kontakta vårdcentralen om du får tydliga eller återkommande besvär av lågt blodtryck, som yrsel eller svimningskänslor

har gjort de för 1 år sen ca och fick inget tips på hur jag direkt kunde göra, förutom att han sa att det försvinner!![sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

jag har lågt blodtryck och jag blir så arg för det!!!!!!

Har hört att man får högre blodtryck av att vara arg [no-no] kanske är bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

har gjort de för 1 år sen ca och fick inget tips på hur jag direkt kunde göra, förutom att han sa att det försvinner

Givetvis finns det läkare som inte alls är observanta eller medvetna om sin patients akuta behov och livssituation. Jag tycker att du borde göra ett återbesök och försöka vara mer tydlig. Hon/han kanske inte ansåg dig vara ''seriös''?

Önskar dig lycka till oavsett. Kram. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har hört att man ska äta lakrits, vet ej om det är sant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lejonhjärta:

Hon/han kanske inte ansåg dig vara ''seriös''?

Mm, kanske ska gå tillbaka isf.. Uhu[sad].

Lejonhjärta:

Önskar dig lycka till oavsett. Kram.

tack[love]

kORVBIFFAR:

Har hört att man ska äta lakrits, vet ej om det är sant.

nja

Floppsen:

Har hört att man får högre blodtryck av att vara arg kanske är bra

njaaaaa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Mm, kanske ska gå tillbaka isf.. Uhu

Ja.. jag menar, Det blir knappast till en fördel om du inte gör ett återbesök.. Eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

nja

mm, man ska minska på saltet för att minska högt blodtryck, så då kan man väl göra tvärtom för o höja det..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lejonhjärta:

Ja.. jag menar, Det blir knappast till en fördel om du inte gör ett återbesök.. Eller?

Nej, men hatar att gå upp klockan sju på morgonen för att gå dit och dra en nummerlapp och sedan sitta och vänta tills någon doktor kommer vid ca kl 9! Usch! Jag gör det när skolan börjar så kan jag slippa lite av skolan[bigsmile]!

kORVBIFFAR:

mm, man ska minska på saltet för att minska högt blodtryck, så då kan man väl göra tvärtom för o höja det..

men jag vill inte äta godis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Jag gör det när skolan börjar så kan jag slippa lite av skolan[bigsmile]!

Haha, duktig flicka. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bli tjock så det blir högt [blush] ps: har också lågt blodtryck [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

bli tjock så det blir högt ps: har också lågt blodtryck

nja, vad gör du åt det?[smile][smile] ingenting?[sad][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

nja, vad gör du åt det? ingenting?

känner inte av det så mycket så nä jag gör ingenting [crazy] men när vi mätte blodtrycket i skolan och när jag kollade det hos ungdomsmottagningen hade jag typ 100/60 och man "ska" ha 120/80 [cute]

läste btw detta och du har ju blodbrist/järnbrist??:

Blodbrist kan bidra till minskad syresättning till hjärnan och därmed förvärra symtomen vid lågt blodtryck.
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Lagt-blo...


   
SvaraCitera