Aviseringar
Rensa alla

Dödsbäddsperspektivet


Ämnesstartare

Du är gammal, nära din död och ser tillbaka på ditt liv. Vilka saker ångrar du att du inte gjorde, var för lat eller för rädd för att göra? Vilka saker är du glad att du tog tag i, vågade, upplevde?

Jag tycker att det är bra att fundera lite såhär så att man får perspektiv på ens liv och vågar göra något mer i sitt liv än att bara rulla tummarna och/eller sjunka ihop av rädsla.


   
Citera
Ämnesstartare

En jätte bra fråga! Jag står mitt i ett dilemma om jag ska byta skola eller inte. Om jag ska fortsätta på en dålig skola med världens bästa vänner, eller till en jätte bra och väldigt stor skola MEN där jag inte känner någon. Jag tror jag kommer uppskatta, när jag blir äldre, att jag bytte skola. Tack! Fick mig verkligen att tänka på en del grejer.

Kanske återkommer. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fegade om en grej i flera år OCH NU ÄR DET FÖR SENT!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ångrar inget faktiskt. Eller kanske att jag inte gjorde slut med mina två tidigare pojkvänner när jag kände att det gått för långt. Men man lärde sig ju av det på ett sätt liksom.

Edit: + vet ju att jag hade ångrat att jag inte försökte mer om jag bara gjorde slut. Vet det. Höll ju ut för att jag kände att jag skulle ångra mig om jag inte försökte en gång till osv osv osv. Så ja. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind:
En jätte bra fråga! Jag står mitt i ett dilemma om jag ska byta skola eller inte. Om jag ska fortsätta på en dålig skola med världens bästa vänner, eller till en jätte bra och väldigt stor skola MEN där jag inte känner någon. Jag tror jag kommer uppskatta, när jag blir äldre, att jag bytte skola. Tack! Fick mig verkligen att tänka på en del grejer.

Kanske återkommer. Glad

går ju alltid att byta tillbaks 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man kan aldrig veta hur det känns att ligga inför sin död. jag ångrar att jag låtit folk skada mig och att jag skadat och skadar mig själv, men det har väl gett mycket bra också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skolkat mindre och köpt färre saker och lagt mig tidigare och varit mindre självdestruktiv i svåra perioder  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mirousroea:
skolkat mindre och köpt färre saker och lagt mig tidigare och varit mindre självdestruktiv i svåra perioder  

fast i de omständigheterna som funnits är det tveksamt om jag kunde gjort markant annorlunda, men en gnutta 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mirousroea:
skolkat mindre och köpt färre saker och lagt mig tidigare och varit mindre självdestruktiv i svåra perioder  

samma här, men det känns som att det inte riktigt hade kunnat bli bättre ändå när man inte mår bra fungerar man inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

samma här, men det känns som att det inte riktigt hade kunnat bli bättre ändå när man inte mår bra fungerar man inte

mh exakt, så det är lika bra att inte ångra så att man inte behöver ångra att man la så mycket tid på att just ångra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mirousroea:

mh exakt, så det är lika bra att inte ångra så att man inte behöver ångra att man sla så mycket tid på att just ångra 

gör om det och gör det på ett sätt du trivs bättre med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

gör om det och gör det på ett sätt du trivs bättre med

aa om möjligheten o viljan finns, men det brukar gå bra ändå 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det får gå som det går


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har gjort idiotiska och hemska saker, kan inte gå runt och må dåligt över det nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera