Forumet - Dödshjälp?

Dödshjälp?

592 0 56

Spana också in:

tycker jag med, fattar inte varför vi inte kan ha det här . För att det räknas som mord på någon eller? nääe, det tycker jag faktiskt inte att det gör.

Om man har legat på sjukhus i några år ,och kämpat mot ...tex cancer, och man inte orkar mer tycker jag man ska få det. Eller om man bara mår väldigt väldigt dåligt, ocvh inte orkar leva mer.
Jävligt svår fråga... Läste en artikel om en kvinna som först var för dödshjälp, fram tills hon själv blev förlamad fr midjan och neråt. Hon ville de första året bara ta livet av dig, och sa att om dödshjälp funnits hade hon gjort det. Sedan så repade hon sig (psykiskt), och mår jättebra idag och har ett väldigt bra liv idag.

Så var går gränsen? Visst, vill du ta livet av dig, så gör det, men skall samhället var delaktigt i det? Dödshjälp tvingar inte människor att vara starka.

Samtidigt tycker jag att människor måste få ha rätten att bestämma över sitt egna liv, men som sagt, var går gränsen?
liksom tänk om du själv skulle hamna i en bilolycka och efter den inte kunna röra en enda muskel..
hur värt känns det att leva när det enda man kan göra ett helt liv är bara att titta på en vägg och dagens nöje är att skita ner sig,,
lite överdrivet kanske men ändå :p

Men nej, ett sånt liv skulle inte jag vilja leva direkt