Aviseringar
Rensa alla

Dödshjälp?


Ämnesstartare

Hej. Undrar vad ni här inne tycker om dödshjälp. Borde det vara lagligt i Sverige eller inte?[rolleyes]


   
Citera
Ämnesstartare

ja, varför låta nån lida när den inte vill?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det borde vara lagligt överallt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De skapades ju en tråd om de för någon vecka sen.
Ja, de borde vara lagligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja.
Det är ens egna liv det handlar om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

poll ffs...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tkr det borde vara lagligt, men det skulle inte vara lätt att få det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bonnie_:

Undrar vad ni här inne tycker om dödshjälp. Borde det vara lagligt i Sverige eller inte?

Ja, det borde vara lagligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker också att de borde va lagligt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker jag med, fattar inte varför vi inte kan ha det här . För att det räknas som mord på någon eller? nääe, det tycker jag faktiskt inte att det gör.

Om man har legat på sjukhus i några år ,och kämpat mot ...tex cancer, och man inte orkar mer tycker jag man ska få det. Eller om man bara mår väldigt väldigt dåligt, ocvh inte orkar leva mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det borde vara lagligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visste borde det vara lagligt, fast det beror på hur sjuk och om personen kan göra nått med tiden kvar..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

borde vara lagligt ... men endast för dom dom är Jäv....... sjuka och inte kan åter hämta sig och om den lider mycket ...
men vem vill ta livet av en levande varelse ? ? [chocked]
det blir ju som man blir en bödel [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jävligt svår fråga... Läste en artikel om en kvinna som först var för dödshjälp, fram tills hon själv blev förlamad fr midjan och neråt. Hon ville de första året bara ta livet av dig, och sa att om dödshjälp funnits hade hon gjort det. Sedan så repade hon sig (psykiskt), och mår jättebra idag och har ett väldigt bra liv idag.

Så var går gränsen? Visst, vill du ta livet av dig, så gör det, men skall samhället var delaktigt i det? Dödshjälp tvingar inte människor att vara starka.

Samtidigt tycker jag att människor måste få ha rätten att bestämma över sitt egna liv, men som sagt, var går gränsen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är för dödshjälp, alla bör ha rätt att bestämma över sitt eget liv. Skulle personen i fråga sen vara så pass sjuk att den inte kan svara för sig själv, bör beslutet lämnas över till de anhäriga, med inrådan av läkare, dvs återhämtningschanser och dylikt.


   
SvaraCitera