Aviseringar
Rensa alla

dödslängtan vid snusstopp


Ämnesstartare

blir alltid jätetdeprimerad när jag slutar snusa eller röka. senaste gången jag slutade röka låg jag i min säng i 2 veckor och bara grät och ville dö. känns verkligen som jag inte kan leva ett liv utan nikotin. vad ska man göra egentligen?? nu sitter jag med nikotintuggummi i stället. känns helt värdelöst att man ska vara så fast i denna skit...

nån annan som upplever samma sak när ni försöker avstå från nikotin? hur hanterar man det? jag blir helt vansinnig


   
Citera
Ämnesstartare

Du får väl fortsätta snusa helt enkelt. Det är väl fortfarande skönt och tufft precis som det var när du började...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

tar snusa eller röka. senaste gången jag slutade röka låg jag i min säng i 2 veckor och

köp en dosa onico! jag provade det förut en gång. inte för att jag lyckades slute, var inte så seriös med det men det hjälper garanterat. choice är bara skit, men köp en onico så ska du se att det hjälper[smile][y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

köp en dosa onico! jag provade det förut en gång. inte för att jag lyckades slute, var inte så seriös med det men det hjälper garanterat. choice är bara skit, men köp en onico så ska du se att det hjälper

Vägrar snusa det eftersom det förstör tänderna. Har provat det och det hjälper inte så mkt för mig, svårt nikotinberoende som jag är...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

förstör tänderna

inte mer än vad vanligt snus gör väl? du ska ju inte köra på det hur länge som helst utan bara nu i början när tillståndet är som mest kritiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

inte mer än vad vanligt snus gör väl? du ska ju inte köra på det hur länge som helst utan bara nu i början när tillståndet är som mest kritiskt

Jo, onico är baserat på majsstärkelse vilket bryts ned till rent socker i munnen. Alltså som att ha en sockerbit under läppen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Jo, onico är baserat på majsstärkelse vilket bryts ned till rent socker i munnen. Alltså som att ha en sockerbit under läppen.

jag googlade lite på onico- såg några jävligt skabbiga bilder på pajiga tänder. kanske inte är nån bra ide trots allt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

jag googlade lite på onico- såg några jävligt skabbiga bilder på pajiga tänder. kanske inte är nån bra ide trots allt

[crazy] Nä, behåller helst mina tänder ett par år till...


   
SvaraCitera

jag vet inte. verkar svårt att göra det enbart på egen vilja, känns som man behöver någon extern påtryckning. om du blir gravid lär du sluta antar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag va utan snus i nära 3 månader sen tog jag en för att "fira" och då va jag fast igen =) men jag använde nåt jäkla munspray med nikotin i från apoteket och det funkade faktiskt. du kan pröva det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har dödslängtan även jag inte snusar,jag kanske borde börja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min farsa slutade röka för 16 år sedan, han ersatte det med nikotintuggummi som i sin tur ersattes med snus, vilket han fortfarande gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rök hasch ett tag, sen tycker du att det är mycket bättre än tobak, sen lägger du av med det om du inte vill fortsätta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

nån annan som upplever samma sak när ni försöker avstå från nikotin? hur hanterar man det? jag blir helt vansinnig

Ja. Man härdar ut.
Jag har varit utan snus i snart två veckor, det är inge svårt alls, om man nu har en gnutta självdisciplin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majkie2:

det är inge svårt alls

jävla skitsnackare förfan. då var du inte beroende innan


   
SvaraCitera