Aviseringar
Rensa alla

Dödsstraff.


Ämnesstartare

Sverige borde återinföra dödsstraff. En människas liv borde tas, om den så ha gjort det mot någon annan.

MVH: Ätstörningar.


   
Citera
Bakric

Whoopwoop???[tard]


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Ätstörningar


   
SvaraCitera

Nä.


   
SvaraCitera

[love]


   
SvaraCitera

Sedan blir en människa dömd till döden för att han var nära offret vid händelsen och sedan får han dödsstraff. Trevligt... Hände ju i USA bara för någon dag sedan.

Liksom vem ska ha rätt att bestämma om en annans liv ska avslutas? De behövs smartare människor än de i rätten för att de ska lyckas...

Men håller med dig faktiskt. Alltså är man 100% säker, och det är något allvarligt och det är inte 100000 protester så tycker jag definitivt att dödsstraff borde återinföras. Dödshjälp också!


   
SvaraCitera

untermensch


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enda gången jag tycker det är okej är om man gör det för att skydda andra människors liv. Typ stor terrorist som många vill försöka hjälpa att rymma etc. Då är det bättre man dödar honom så att risken att han kommer ut och kan agera igen försvinner.

I övrigt tycker jag det ger en obehaglig känsla över att en myndighet och samhället kan bestämma över att någon inte förtjänar att leva mer. Nej tack.


   
SvaraCitera

I'm for the death penalty in order to show people that killing is wrong

Brian Griffin när han blir republikan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymbaline:

Nä.


   
SvaraCitera

Nej


   
SvaraCitera

Piska mig Bengt, piska mig!

Have a_Cigar:

Sverige borde återinföra dödsstraff.

nej


   
SvaraCitera

Vårt rättssystem i Sverige är bedrövligt, vi borde till att börja med styra upp det. En annan alldeles vansinnig sak är matkostnaden för en intagen i ett fängelse som är på cirka 45 kronor/dygn. I svenska skolorna rör det sig om 25 kronor (om jag inte missminner mig).

Med hänvisning till antal dödsdömda i exempelvis Kina och USA är det sanslöst få, sett till antal invånare.

teensoundman:

Liksom vem ska ha rätt att bestämma om en annans liv ska avslutas? De behövs smartare människor än de i rätten för att de ska lyckas...

+1.


   
SvaraCitera