Aviseringar
Rensa alla

Dödsstraff för IS-anhängare


Ämnesstartare

I nuläget har ungefär 300 svenskar åkt till bl.a Syrien för att föra ett heligt krig. De mördar barn, våldtar kvinnor, och senaste, så lät de stänga in en pilot i en bur och brände upp honom levande. En del av dem sätter på sig en bälte och spränger sig själv i luften. Andra, till och med barn, avrättar vuxna människor.

Dessa människor kommer från liberala länder. Sverige, Danmark, Norge, Storbritannien, Australien. Det handlar inte enbart om lågutbildade människor som är utsatta. Deras terror resor gör dem ännu mer fundamentalistiska, och de blir tränade att mörda, kidnappa, och hantera vapen och sprängämnen. När de kommer tillbaka till sitt hemland är de ännu mer indoktrinerade. Det är ingen fråga om att dom här människorna är religiöst indoktrinerade. När de blir beskjutna skriker de att Gud är Stor. När deras vänner dör skriker de att gud är stor. När städer bombas sönder skriker de att gud är stor. När de spränger sig själv i luften skriker de att Gud är stor. Allt handlar om Gud för dessa människor. De går i Muhammeds fotspår och för ett religiöst krig som kan jämföras med korstågen och nazism.

Dessa människor gör allt för sin Gud - till och med spränger sig själv i luften. De är inga vanliga brottslingar.

De är en tickande bomb för samhället. Markera mina ord när jag säger att vi inom en snar framtid kommer att få uppleva ett terrordåd i Sverige där vi svenskar får sätta livet till. Och staten tillåter inte enbart dessa terrorresor – utan de ställer dem inte inför rätta när de kommer tillbaka till Sverige. I stället kan de vandra runt fritt på våra gator och rekrytera fler anhängare. Men att ställa dessa människor inför rätta hjälper inte. Ett år, eller ens tio års fängelse gör inte mycket skillnad.

Det mest rationella, om vi vill skydda vårt land och våra medborgare, är att låta avrätta människor som döms för terrordåd utomlands. Jag är i vanligt fall emot dödsstraff men dessa människor är inte vanliga brottslingar. De är massmördare som kommer att fortsätta mörda. Om inget görs av staten får den civila befolkningen i Sverige ta smällen.


   
Citera

ge dem lsd-terapi eller nåt


   
SvaraCitera

Förgrymmade unge! Ge dem jobb vetja. Gärna högt uppsatta och med våldsbefogenheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi skulle dock kunna ge dem en chans, en typ av kontraktualism. Dessa anhängare vill göra guds vilja, right?

Alltså vill de dö om Gud vill att de ska dö, och de vill leva om Gud säger att de ska leva.

Därför man man säga till dem:
- Du får tio minuter att be till din Gud. Om Gud förändrar omständigheterna, får du leva. Om Gud inte förändrar omständigheterna så blir du avrättad.

Detta gör faktiskt situationen mer etisk försvarbar, eftersom avrättningen är en kontrakt, snarare än ett tvång, som också gynnar båda parters vilja.


   
SvaraCitera

Tror bara att de behöver en kram.


   
SvaraCitera
Kudhos

Lättare med besöksförbud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus: Tror bara att de behöver en kram.

Jag hoppas du inser att dessa personer är hjärntvättade?

Du kommer inte att kunna övertyga dom genom en rationell diskussion eller kärlek.

När de brände upp den obeväpnade piloten genom att placera honom i en järnbur, och sedan begrava honom delvis levande, så gör de inte som en del psykopater - utan känslor. Tvärtom, så gör IS-anhängare allt detta med stolthet, och de är övertygande om att vad de gör är gott. Inte nog med detta så tror de dessutom att de kommer att bli belönade för detta i paradiset. De är på detta sätt mycket sjukare än många nazister under andra världskriget. De är mycket med indoktrinerade.


   
SvaraCitera

Hade nazisterna levt idag hade vi gett dem jobb också!


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

Resurrectio: När de brände upp den obeväpnade piloten genom att placera honom i en järnbur, och sedan begrava honom delvis levande, så gör de inte som en del psykopater - utan känslor.

Well, piloten du talar om är inte så oskyldig som har bombarderat civila liv. Inte ovanligt att den goda sidan "råkar" bomba civila i mena.


   
SvaraCitera

sudd:

Well, piloten du talar om är inte så oskyldig som har bombarderat civila liv. Inte ovanligt att den goda sidan "råkar" bomba civila i mena.

haha du försvarar avrättning genom bränning på bål? Galen den här sidan är så löjligt vänster 


   
SvaraCitera

Resurrectio: Tyvärr så fungerar det inte så.

Jag hoppas du inser att dessa personer är hjärntvättade?

När de brände upp den obeväpnade piloten genom att placera honom i en järnbur, och sedan begrava honom delvis levande, så gör de inte som en del psykopater - utan känslor. Tvärtom, så gör IS-anhängare allt detta med stolthet, och de är övertygande om att vad de gör är gott. Inte nog med detta så tror de dessutom att de kommer att bli belönade för detta i paradiset. 

Glömde att ironi kan vara svårt att uppfatta i text. Jag är emot dödsstraff, men kan inte påstå att jag hade blivit ledsen om massmördande ISIS-anhängare avrättades när de återvände till Sverige.


   
SvaraCitera

Häxbränningarna skedde nog under snarlika omständigheter och rättspraxis. Men det var väl rätt antar jag.


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

Tickstart: haha du försvarar avrättning genom bränning på bål?  den här sidan är så löjligt vänster

Är moderat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sudd: Well, piloten du talar om är inte så oskyldig som har bombarderat civila liv. Inte ovanligt att den goda sidan "råkar" bomba civila i mena.

Piloten utförde sitt jobb under krigets alla regler via militärmakten. ISIS är ingen militärmakt. ISIS har följer inte internationella regleringar i krig. De mördar, våldtar, torterar, män, kvinnor och barn i utan någon som helst legitim anledning.  För jag antar att du tycker att det är legitimt att försvara sig mot IS? Om du tycker det, så kan jag säga att civila dödsoffer kan du aldrig komma i från i ett sånt här krig. Alternativet är att låta IS härja och ta över eller att göra motstånd som onekligen också kommer att skörda civila offer. Men att legitimera IS skulle skörda miljarder offer.


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

Resurrectio: Piloten utförde sitt jobb under krigets alla regler via militärmakten. ISIS är ingen militärmakt. ISIS har följer inte internationella regleringar i krig. De mördar, våldtar, torterar, män, kvinnor och barn. Om de hade haft atombomber hade de förstört hela vår jord sanna mina ord.

Det enda jag skriver är att is har sina anledningar till varför de agerar som de gör. Att bomba civila i mena har blivit någon trend som stormakter tror kan gå helt ostraffat.


   
SvaraCitera