Aviseringar
Rensa alla

Dödstraff på Homosexualitet i Uganda


Ämnesstartare

Det har framförts ett förslag i Uganda gällande en lag som innebär att det blir dödsstraff på att vara homosexuell och upp till ca 7 års fängelse om en annan personer vet eller misstänker någon att vara det och inte anmäler det inom 24 timmar.
Länder som t.ex Sverige mfl. har motsatt sig detta och småhotar med att dra tillbaka bistånd till Uganda om dessa lagförslag införs.

Själv tycker jag att dessa lagförslag lär leda till en enorm häxakt i landet. Så som i förr i tiden finns de stor mölighet att detta spårar ut med massa falska anklagelser mellan personer som ogillar varandra.


   
Citera
Ämnesstartare

Silent silvershadow:

Själv tycker jag att dessa lagförslag lär leda till en enorm häxakt i landet

Ja så kommer det bli.
Ett väldigt angivande, och massor av personer kommer bli straffade.
Fattar inte hur dom kan vara så jävla dumma där nere. Fy fan.


   
SvaraCitera

patetiskt.


   
SvaraCitera

HAn är bööög taaa honom [mad]


   
SvaraCitera

soimpolite:

HAn är bööög taaa honom [mad]

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Låter idiotiskt.


   
SvaraCitera

sick sick world.


   
SvaraCitera
Flash

Återinför kolonialvälden så slipper vi detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det vore bara bra om dom dödade varandra, det finns redan tillräckligt med människor på den här planeten. [y]


   
SvaraCitera

Det är väl bra? De minskar perversiteten och överbefolkningen samtidigt.


   
SvaraCitera

Silent silvershadow:

Sverige mfl. har motsatt sig detta och småhotar med att dra tillbaka bistånd till Uganda om dessa lagförslag införs.

Sverige kommer väl som vanligt att skriva ett brev där vi berättar hur upprörda vi är, sen kommer vi fortsätta skicka pengar som om ingenting hade hänt.


   
SvaraCitera

låter inte västerländskt, bäst vi slaktar dem
eller så stämmer vi upp i allsång


   
SvaraCitera

Silent silvershadow:

Det har framförts ett förslag i Uganda gällande en lag som innebär att det blir dödsstraff på att vara homosexuell och upp till ca 7 års fängelse om en annan personer vet eller misstänker någon att vara det och inte anmäler det inom 24 timmar.

Kan man få en länk så att man kan läsa det för sig själv?

Cacaoxo:

patetiskt.

Säg inte så din lille rasist där, dom framför bara sådana här förslag bara för att dom har för lite pengar, det är fullt realistiskt att dom vill döda homosexuella och alla runtomkring för det, ingenting dom kan rå för [wink]


   
SvaraCitera

Sming:

Säg inte så din lille rasist där,

[rolleyes] [rolleyes]

Sming:

dom framför bara sådana här förslag bara för att dom har för lite pengar, det är fullt realistiskt att dom vill döda homosexuella och alla runtomkring för det,

Jo då, det kan jag förstå.

Jag tycker fortfarande att det är patetiskt, det blir lätt och bli av med alla sina fiender där då.


   
SvaraCitera

tur att man inte bor där[blush]

Viljans Triumf:

eller så stämmer vi upp i allsång

hahahaha[love]


   
SvaraCitera