Aviseringar
Rensa alla

Dödstraff på Homosexualitet i Uganda


Najs.
Bra sätt att minska AIDS-problemet där nere.


   
SvaraCitera

Silent silvershadow:

Länder som t.ex Sverige mfl. har motsatt sig detta och småhotar med att dra tillbaka bistånd till Uganda om dessa lagförslag införs.

Yeah right! [bigsmile] , Reinfeldt har inte kuk nog.


   
SvaraCitera

Cacaoxo:

Jag tycker fortfarande att det är patetiskt, det blir lätt och bli av med alla sina fiender där då.

Notera sarkasmen i mitt inlägg [blush]


   
SvaraCitera

Sming:

Notera sarkasmen i mitt inlägg

Jo jag förstod [wink]


   
SvaraCitera

Illa.


   
SvaraCitera

Direktör Bajskorv:

Bra sätt att minska AIDS-problemet där nere.

Uganda har i princip inte några problem med aids, 5% ungefär är drabbade i landet idag, och en hög andel i landet är homosexuella. I sydafrika som ligger nära landet är ungefär 24% av befolkningen drabbade av viruset.

Problemet är ofta fördomar och våldtäkter.

Död åt idioti.

Noteras är att inget parti har diskuterat lagförslaget, däremot finns det några enskilda personer som har uttalat sig positiva om lagen, men visst är det möjligt att den går igenom.


   
SvaraCitera

Alla i den här tråden är rasister! Bara vita västerlänningar kan vara homofober! Ifall afrikanerna eller muslimerna är homofober är det på grund av den vita västerlänningen eller klassproblem! Vi måste bekämpa rasismen och kulturimperialismen!

Dold text: .............


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Skitsnack

Con-shit!
Get yo factz straight, niggah.


   
SvaraCitera

Sming:

Kan man få en länk så att man kan läsa det för sig själv?

http://www.boxturtlebulletin.com/2009/09/15/14708

Det ska sägas att det inte handlar om dödsstraff för homosexualitet i sig - straffet för homosexualitet är upp till 10 (om jag minns rätt) års fängelse, och straffet för homosex med folk under 18 är upp till dödsstraff.

Naturligtvis en sjuk lag oavsett, men ville bara poängtera skillnaden.

Nortexius:

Ifall afrikanerna eller muslimerna är homofober är det på grund av den vita västerlänningen eller klassproblem!

Uganda är kristet.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Tycker det är helt rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

Sverige kommer väl som vanligt att skriva ett brev där vi berättar hur upprörda vi är, sen kommer vi fortsätta skicka pengar som om ingenting hade hänt.

Ja antagligen. Även om jag tycker det krävs ordentligta åtgärder åt sånna här attacker mot männskliga rättigheter,
så ligger det där om att man även straffar personer i stor nöd men som inte är skyldiga samtidigt och gnager på samvetet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Tycker det är helt rätt.

Hur kan du tycka det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BillyBob:

Det vore bara bra om dom dödade varandra, det finns redan tillräckligt med människor på den här planeten.

Jaha så bara för att du tycker att det finns för mycket folk här i världen, så ska folk förhindras rätten att älska vem dom vill öppet?
Men om det vore tvärtom, att du inte får vara heterosexuell i Sverige, skulle du tänka likadant då?


   
SvaraCitera

Silent silvershadow:

Hur kan du tycka det?

Det är äckligt.


   
SvaraCitera