Aviseringar
Rensa alla

Dölja tungpiercing


Ämnesstartare

Jag är 17 år och fyller 18 i December. Har bestämt mig för att göra tungpiercing utan målsmans tillåtelse. Detta endast för att mor sagt att jag inte kommer att få ha piercingen hemma här när jag är 18 heller, så det spelar ingen roll. Hon har även sagt att sålänge jag tar ur piercingen hemma så. Detta har jag tänkt lösa med en retainer.
Jag är student på annan ort så har en egen lägenhet som jag tänkt stanna i tills svullnaden gått ner etc.
Vet även en studio som tar under 18, så det är inga problem så vis.
1. Har tänkt att dölja den så länge som möjligt. Hur gör jag detta?
2. Tror ni retainer kommer dölja det?

3. Kommer en svart stav å kulor dölja den bra då munhålan blir svart när man pratar?

4. Några tips för övrigt?
StinaahStinaah2015-02-13


   
Citera

Har inte direkt några tips förutom att du inte borde göra det (anser jag). Tungpiercing förstör bland annat tänderna. Sen så är jag en som inte direkt tycker piercingar är snyggt med mera men det är en annan femma. 


   
SvaraCitera

Svart stav och kula är inte det mest optimala om man vill dölja den..... satsa på genomskinlig retainer isf
vore jag du hade jag dock väntat till 18 för att inte svika morsans förtroende 
+ som rogernw skriver, inte bra för tänderna, jag har haft tungpiercing och min tandläkare har sagt att det syns för tänderna har tagit stryk, så ångrar att jag tog piercingen pga det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men svart pga att munnen ändå är rätt mörk när man har munnen rätt stängd? 
En retainer är ju ändå halvvit och syns litegrann? Aldrig sett en på riktigt men på filmer. Vet hon inte så lider hon inte av det... :/


   
SvaraCitera

Stinaahh: En retainer är ju ändå halvvit och syns litegrann?

en retainer är gjord för att inte synas, det är knappast svarta smyckenGlad


   
SvaraCitera

     


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej guys! Har nu en piercing i tungan som blev riktigt gjord på piercingstudion 🙂
morsan har inte märkt något än, vilket är helt otroligt. På fredag är den två veckor gammal. Ingen svullnad längre men är lite öm än. Det kommer lite "var" eller om det är sårvätska, men det är mer gult än vit, så lite orolig är jag. Tvättar med nattiumklorid ( koksaltlösning) som köptes på apoteket för tillfället. Har en liten vit ring runt indre hålet(som inte sticker ut utan är "i" skinnet) vad är detta?

Funderar på om det är bättre att byta till kortare stav idag då det kanske är den långa staven som stör läkningen? 
Så, fråga 1: är det vanligt med denna kletiga massan som kommer ur? 
Fråga 2: är det okej att byta?
fråga 3: era erfarenheter med era tungpiercingar, hur var dom? hur länge var det ömt? 


   
SvaraCitera

kan du inte gå tillbaka till studion så de kan kika på såret och ge dig ett bättre svar


   
SvaraCitera

Stinaahh: Så, fråga 1: är det vanligt med denna kletiga massan som kommer ur?
Fråga 2: är det okej att byta?
fråga 3: era erfarenheter med era tungpiercingar, hur var dom? hur länge var det ömt?

1. aa
2. vet inte hur länge en bör ha läkstav i tungan. läppiercingar ska sitta i en och en halv månad innan en byter i alla fall.

den vita ringen är (om jag förstår dig rätt) inte något farligt. det är bara lite slemhinna som inte har någon blodtillförsel längre.

bäst är att gå till piercingstudion och fråga.
de borde ha informerat dig redan vid piercingtillfället. men iof verkar de vara oseriösa som piercar minderåriga.


   
SvaraCitera

Stinaahh: Så, fråga 1: är det vanligt med denna kletiga massan som kommer ur? 
Fråga 2: är det okej att byta?
fråga 3: era erfarenheter med era tungpiercingar, hur var dom? hur länge var det ömt?

1. Ja
2. Till mig sa de att jag skulle vänta en månad med att byta stav.
3. Ömt en vecka eller två. Men det är olika för alla. Min bror hade bara ont två dagar när han hade gjort sin 🙂


   
SvaraCitera