Aviseringar
Rensa alla

Dölja tungpiercing


Ämnesstartare

Jag är 17 år och fyller 18 i December. Har bestämt mig för att göra tungpiercing utan målsmans tillåtelse. Detta endast för att mor sagt att jag inte kommer att få ha piercingen hemma här när jag är 18 heller, så det spelar ingen roll. Hon har även sagt att sålänge jag tar ur piercingen hemma så. Detta har jag tänkt lösa med en retainer.
Jag är student på annan ort så har en egen lägenhet som jag tänkt stanna i tills svullnaden gått ner etc.
Vet även en studio som tar under 18, så det är inga problem så vis.
1. Har tänkt att dölja den så länge som möjligt. Hur gör jag detta?
2. Tror ni retainer kommer dölja det?

3. Kommer en svart stav å kulor dölja den bra då munhålan blir svart när man pratar?

4. Några tips för övrigt?
StinaahStinaah2015-02-13


   
Citera

Har inte direkt några tips förutom att du inte borde göra det (anser jag). Tungpiercing förstör bland annat tänderna. Sen så är jag en som inte direkt tycker piercingar är snyggt med mera men det är en annan femma. 


   
SvaraCitera

Svart stav och kula är inte det mest optimala om man vill dölja den..... satsa på genomskinlig retainer isf
vore jag du hade jag dock väntat till 18 för att inte svika morsans förtroende 
+ som rogernw skriver, inte bra för tänderna, jag har haft tungpiercing och min tandläkare har sagt att det syns för tänderna har tagit stryk, så ångrar att jag tog piercingen pga det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men svart pga att munnen ändå är rätt mörk när man har munnen rätt stängd? 
En retainer är ju ändå halvvit och syns litegrann? Aldrig sett en på riktigt men på filmer. Vet hon inte så lider hon inte av det... :/


   
SvaraCitera

Stinaahh: En retainer är ju ändå halvvit och syns litegrann?

en retainer är gjord för att inte synas, det är knappast svarta smyckenGlad


   
SvaraCitera

     


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej guys! Har nu en piercing i tungan som blev riktigt gjord på piercingstudion 🙂