Aviseringar
Rensa alla

dör alla med stängda ögon?


Ämnesstartare

Nu blev jag tänkades på detta. för har sett i filmer där folk blir mördade att deras ögon är öppna, och sen att poliserna eller vilka det är som hittar liken stänger deras ögon med fingrarna. 

så hur funkar det i sverige när folk dör? kan man dö med öppna ögon? och om man gör det, stänger dom som har hand om sånt då på bårhuset eller innan bårhuset ens ögon? och varför stänger dom i såfall ögonen om liken endå finns i en kista där man inte ser dom? är det för att dom som arbetar med liken känner sig ut tittade?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag såg min döda mor med öppna ögon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dödsdömd:
Jag såg min döda mor med öppna ögon.

Hur kändes det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exotic H:

Hur kändes det?

Förjävligt 


   
SvaraCitera

Det skiljer sig mellan filmer och verkligheten. Har hört att det är omöjligt att dö med stängda ögon. Det går inte att stänga Heller.  De är vad jag hört från min lärare men just varför minns jag inte. 


   
SvaraCitera

Man ska inte generalisera!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HopeLess: Det går inte att stänga Heller.  

Jo de går 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HopeLess: Har hört att det är omöjligt att dö med stängda ögon.

Många dör i sömnen så jo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det kan man.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nä                                          


   
SvaraCitera

Svaret på din fråga är - nej! 

Sedan får man ta med i beräkningen att de allra flesta dör i sjukdomar och blir de tillräckligt sjuka så tappar de medvetandet och automatiskt har ögonen stängda. Men om en vaken frisk människa blir ex skjuten så kommer ögonen att vara öppna såvida inte personen blinkade just vid dödsögonblicket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HopeLess:
Det skiljer sig mellan filmer och verkligheten. Har hört att det är omöjligt att dö med stängda ögon. Det går inte att stänga Heller.  De är vad jag hört från min lärare men just varför minns jag inte. 

Då kanske din lärare ska ta sig en funderare över vad han sagt.


   
SvaraCitera

de flesta som inte dör i sömnen dör med öppna ögon
varför man stänger dem beror på att personen ser mer fridfull ut


   
SvaraCitera

Man kan dö med både stänga och öppna ögon. Det finns inget som hindrar från att stänga ögonenmer än att man är hindrat att böja personens arm.


   
SvaraCitera

Man dör i det ögonblicket, kanske man blinkade eller inte? Det är olika


   
SvaraCitera