Aviseringar
Rensa alla

Doggystyle ?


equals:

Kan du motivera?

[wink]


   
SvaraCitera

Sirfukksalot:

En trettonåring är för ung helt enkelt. Man är inte färdigutvecklad. Plus att det är olagligt ^^

När man blir mogen för sex varierar ju självklart. Har vänner som hade sex när de var tretton och är glada och nöjda över det, har andra som väntade till de var 20 och är nöjda med det. Du känner inte människan, och således kan du inte bedöma det.

Och nej, det är inte olagligt för en trettonåring att ha sex. Det är olagligt för någon över 15 år att ha sex med en trettonåring. Hon begår inte något brott.


   
SvaraCitera

Sirfukksalot:

En trettonåring är för ung helt enkelt. Man är inte färdigutvecklad. Plus att det är olagligt ^^

Lol. Det är inte alls olagligt. Sen finns det många trettonåringar som är tillräckligt mogna. Tror du har ganska dålig koll på yrettonåringars utveckling som säger så. Kan tillägga att jag haft sex sen jag var tretton..


   
SvaraCitera

Sirfukksalot:

Ehm...bara jag som tycker att en trettonåring inte borde ha sex överhuvudtaget?

Sirfukksalot:

Sirfukksalot

hmm...


   
SvaraCitera

Sirfukksalot:

Ehm...bara jag som tycker att en trettonåring inte borde ha sex överhuvudtaget?

Nej, som tur är.


   
SvaraCitera

isola:

Nej, som tur är.

För alla trettonåringar är lika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Valpen:

För alla trettonåringar är lika.

Precis! exakt som att alla invandrare är krimenela....-.-


   
SvaraCitera

Valpen:

Lol. Det är inte alls olagligt. Sen finns det många trettonåringar som är tillräckligt mogna. Tror du har ganska dålig koll på yrettonåringars utveckling som säger så. Kan tillägga att jag haft sex sen jag var tretton..

Gränsen för att ge samtycke till samlag eller jämförbar sexuell handling är i Sverige 15 år. Med andra ord så får man inte ha sex när man är tretton år. Men sedan är man inte straffmyndig och kan inte bli straffad.

Jag påstår inte att det inte finns fall där man är helt färdigutvecklad när man är tretton men majoriteten är inte det.
Ville bara framföra att kvinnans könsorgan inte är färdigutvecklad vid en så ung ålder och man borde inte ha sex då. (Därför finns det en lag som säger att man inte får)


   
SvaraCitera

Sirfukksalot:

Med andra ord så får man inte ha sex när man är tretton år

Det får man visst. Däremot får inte en person över 15 ha sex med någon under 15, såvida inte åldersskillnaden är ringa, då är det fortfarande ok. Efter som min kille fyller 16 i höst och jag precis fyllt 14 har jag kollat upp detta ganska noga, och du har fel.

Sirfukksalot:

Jag påstår inte att det inte finns fall där man är helt färdigutvecklad när man är tretton men majoriteten är inte det.

Varför måste man vara helt färdigutvecklad, det räcker väl att vara tillräckligt utvecklad? Jag kommer säker växa en hel del till, men jag är tillräckligt utvecklad för att kunna ha sex och tycka om det.


   
SvaraCitera

equals:

krimenela

[blush]


   
SvaraCitera
Gilda

Tycker ni borde ta reda på vad något är innan ni funderar på att utföra det..


   
SvaraCitera

Valpen:

Det får man visst.

tro vad du vill^^

Valpen:

Varför måste man vara helt färdigutvecklad,

Jag menar att flickornas könsorgan bör vara helt utvecklade först^^


   
SvaraCitera

Sirfukksalot:

tro vad du vill^^

4 § Har någon sexuellt umgänge med den som är under arton år
och som är avkomling till eller står under fostran av honom
eller henne eller för vars vård eller tillsyn han eller hon har
att svara på grund av en myndighets beslut, döms för sexuellt
utnyttjande av underårig till fängelse i högst fyra år.
Detsamma skall gälla om någon, i annat fall än som avses förut
i detta kapitel, har sexuellt umgänge med barn under femton år.

7 § Den som, i annat fall än som avses förut i detta kapitel, sexuellt berör barn under femton år eller förmår barnet att företa eller medverka i någon handling med sexuell innebörd, döms för sexuellt ofredande till böter eller fängelse i högst två år.

13 § Är vid sexuellt utnyttjande av underårig enligt 4 § första stycket andra meningen eller försök till sådant brott eller vid
sexuellt ofredande enligt 7 § första stycket skillnaden i ålder och utveckling mellan den som har begått gärningen och barnet ringa, får åtal väckas av åklagaren endast om åtal är påkallat ur allmän synpunkt. Lag (1994:1499).

Att åklagaren ska åtala någon för ett brott endast om detta är påkallat ur allmän synpunkt innebär att åklagaren ska göra en särskild prövning av om det är lämpligt att väcka åtal för brottet ifråga. Detta gäller oftast i samband med att målsäganden, det vill säga brottsoffret, också själv ska ha angivit brottet till åtal. Denna regel gäller vid brott som anses som mindre allvarliga och där vikt därför läggs vid målsägandens personliga inställning till om det är värt att åtala gärningsmannen.

Förarbetena till en lag är riksdagens utredning inför en lags införande eller ändringar i den. Enligt förarbetena till Brottsbalken ska en bedömning av om åtal för ett brott är påkallat ur allmän synpunkt avgöras av flera faktorer. Brottets art, syftet med straffet och omständigheterna vid det aktuella brottet samt sociala hänsyn, till exempel ifråga om målsägandens situation, ska beaktas vid ett sådant beslut. Om det utifrån detta då anses lämpligt, ska den misstänkte åtalas.

Sexualbrottslagen syftar inte till att hindra minderåriga från sexuellt umgänge, utan är till för att skydda barn från att utnyttjas av vuxna.


   
SvaraCitera