Aviseringar
Rensa alla

Dokumentär om muslimska kusingiften


Ämnesstartare

Videoklippen nedan kommer från det brittiska TV-programmet “Dispatches” och handlar denna gång om riskerna för nedärvda sjukdomar när man gifter sig med sin kusin.

Hur kommer detta att påverka det svenska samhället på sikt? Kommer alla skattepengar gå till bidrag till muslimer som skaffat barn med kusiner? Kommer ekonomin att rasa ihop? Troligtvis.

Diskutera!


   
Citera

Sherre:

Hur kommer detta att påverka det svenska samhället på sikt? Kommer alla skattepengar gå till bidrag till muslimer som skaffat barn med kusiner? Kommer ekonomin att rasa ihop? Troligtvis.

hahahahahaahahahahahahahaaha
nej så klart kommer inte den svenska ekonomin att rasa ihop av det.
kunsingiften finns bland svenskar med och bara för att man kommer från en tradition av kusingiften så innebär det inte att man kommer fortsätta med det. de allra flertalet invandrare från muslimska länder är inte särskilt radikala och särskilt inte om man är under 30.

i ortodoxa jude samhällen där man har problem med genetiska sjukdomar använder man sig av genetisk rådgivning det kanske vore något om dom mot förmodan vill fortsätta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Detta fenomen förekommer över hela den muslimska världen tyvärr. Flera generationer av intensivt kusingiftemål har fått oerhörda konsekvenser för deras genpol.

Hänvisar till en studie som Nicolai Sennels, dansk psykolog och samhällsdebattör har gjort.

​ http://www.rightsidenews.com/2010081111313/life-and-science/culture-wars/muslim-inbre​eding-impacts-on-intelligence-sanity-health-and-society.html

A rough estimate shows that close to half of all Muslims in the world are inbred: In Pakistan, 70 percent of all marriages are between first cousins (so-called "consanguinity") and in Turkey the amount is between 25-30 percent (Jyllands-Posten, 27/2 2009 More stillbirths among immigrants"

Statistical research on Arabic countries shows that up to 34 percent of all marriages in Algiers are consanguine (blood related), 46 percent in Bahrain, 33 percent in Egypt, 80 percent in Nubia (southern area in Egypt), 60 percent in Iraq, 64 percent in Jordan, 64 percent in Kuwait, 42 percent in Lebanon, 48 percent in Libya, 47 percent in Mauritania, 54 percent in Qatar, 67 percent in Saudi Arabia, 63 percent in Sudan, 40 percent in Syria, 39 percent in Tunisia, 54 percent in the United Arabic Emirates and 45 percent in Yemen (Reproductive Health Journal, 2009 Consanguinity and reproductive health among Arabs.).

Detta får i sin tur konsekvenser för den västerländska befolkningen. Inavel har dokumenterade effekter på hjärnan och dess utveckling. En anledning till överrepresentationer inom våldsbrottsstatistiken bland den här gruppen är att de lättare bär på syndrom, har en lägre intelligens.

qazedctgb:

kunsingiften finns bland svenskar med och bara för att man kommer från en tradition av kusingiften så innebär det inte att man kommer fortsätta med det. de allra flertalet invandrare från muslimska länder är inte särskilt radikala och särskilt inte om man är under 30.

Att ens ta med svenskars benägenhet i diskussionen är bara pinsamt då det är nästintill icke-existerade i vårt land.

Huruvida trenden kommer att fortsätta eller inte är svårt att säga. Om du hade sett dokumentären så är familjetrycket av en magnitud som en västerlänning har svårt att föreställa sig. Det finns dock röster som man kunde höra i dokumentären. Men just England är ett dåligt exempel då det muslimska communityt där håller på att radikaliseras.

Fann detta....

​ http://www.dailymail.co.uk/news/article-1340599/WikiLeaks-1-3-British-Muslim-students​-killing-Islam-40-want-Sharia-law.html

Around a third of young British Muslims favour killing in the name of Islam, according to a survey revealed by the WikiLeaks' publication of U.S. diplomatic cables.

A survey of 600 Muslim students at 30 universities throughout Britain found that 32 per cent of Muslim respondents believed killing in the name of religion is justified.

A U.S. diplomatic cable from January 2009 quoted a poll by the Centre for Social Cohesion as saying 54 per cent wanted a Muslim party to represent their world view in Parliament and 40 per cent want Muslims in the UK to be under Sharia law.


   
SvaraCitera

Cointoge:

Att ens ta med svenskars benägenhet i diskussionen är bara pinsamt då det är nästintill icke-existerade i vårt land.

jag tror inte du bor i norrland?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

jag tror inte du bor i norrland?

Med det påståendet vill du ha sagt att det är vanligt förekommande i norrland. kan du komma med belägg för saken?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Våra kusingiften då? [sad]


   
SvaraCitera

Cointoge:

Med det påståendet vill du ha sagt att det är vanligt förekommande i norrland. kan du komma med belägg för saken?

sluta tramsa nu alla mindre orter sker det inavel i det är därför det finns massor genetiska sjukdomar i norrland till exempel okänslighet för smärta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker inte se dokumentären pga ditt efterblivna resonemang och allmänt ointresse.

Sluta vara paranoida fåntrattar, kan en muslim göra någonting utan att det får er att fantisera ihop allsköns överdrivna konsekvenser?

qazedctgb:

sluta tramsa nu alla mindre orter sker det inavel i det är därför det finns massor genetiska sjukdomar i norrland till exempel okänslighet för smärta.

har du något annat än dina ord som kan stödja det?


   
SvaraCitera

Jungman Jansson:

har du något annat än dina ord som kan stödja det?

ja men det är redundant för att jag säger inga konstiga saker..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

ja men det är redundant för att jag säger inga konstiga saker..

Jo det är faktiskt väldigt konstiga saker.

Från wiki

Studier av mitokondriellt DNA har visat att inavel mellan människor är tämligen ovanligt i Sverige ur ett historiskt perspektiv.

samt

Det nämns att i somliga länder förekommer släktband i 40-60% av äktenskapen, medan andelen som gifter sig med nära släktingar är 0-2% i Nordeuropa och Nordamerika. I studien framhölls att giftermål mellan släktingar kan vara en faktor av betydelse för prevalensen av SMR i Sverige – i regioner med stor andel invånare av icke-europeiskt/icke-nordamerikanskt ursprung.

Jag har däremot hört att nordöstra Finland ska vara ett av de områden där inavel är som mest utbrett i Europa. Men det är ett helt annat land det. Vart tror du egentligen att din skeva konsekvensneutrala hållning leder till?


   
SvaraCitera

Cointoge:

Från wiki

"Enstaka studier visar att det är vanligare inom vissa grupper med äktenskap mellan nära släktingar, jämfört med andra grupper i Sverige.[6][5][7] Professor Alan Bittles menar att inaveln under sent 1800-tal i Skellefteå påtagligt ökade risken för ärftliga sjukdomar som Sjögrens syndrom och neuropati.[5]"

och var ligger ni Skellefteå? fan va tragiskt det är att du hoppar över det stycket jag postar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

och var ligger ni Skellefteå? fan va tragiskt det är att du hoppar över det stycket jag postar...

Jag läste det stycket men funderade starkt på att ta med det då det föreföll sig väldigt oväsentligt till sammanhanget men ändå med risk att du skulle ge mig en "in your face".

Vad bevisar detta tror du? Vad bevisar detta på det stora? Åter igen, vad vill du nå fram med, med din skeva konsekvensneutrala argumentation egentligen? Slutsatsen av all samlad bevisföring i tråden kan sammanfattas till - Inavel är inte vida förekommande i Sverige, det är det inom muslimsk kultur. jag föreslår att du tar och kollar på debatterna och läser mitt inlägg längre upp.

Med det sagt hoppas jag att diskussionen kan rulla vidare. Men det är som alltid för mycket att begära på denna sidan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På vilket sätt påverkar detta dina egna val och preferenser? Lämna rasism och korkade texter som inte ens berör 99% av de flesta troende muslimer.

Tycker du att den katolska prästen i Tyskland som förnekade förintelsen är bra? Tror du att alla katoliker förnekar förintelsen?

Stick till ditt älskade Salem där ditt jävla pack hör hemma.


   
SvaraCitera

Cointoge:

Vad bevisar detta tror du? Vad bevisar detta på det stora? Åter igen, vad vill du nå fram med, med din skeva konsekvensneutrala argumentation egentligen?

det bevisar att du mörkar saker och har en skev bild av verkligheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

det bevisar att du mörkar saker och har en skev bild av verkligheten.

Det går ju verkligen inte att ta dig på allvar längre. Du är så sanslöst dum.

Diamond:

På vilket sätt påverkar detta dina egna val och preferenser? Lämna rasism och korkade texter som inte ens berör 99% av de flesta troende muslimer.

Jag föreslår att du kollar på dokumentärerna innan du uttalar dig. Kusingiften är inga ovanliga företeelser inom den muslimska kulturen, det är inga "1%".

En utbredd kriminalitet och social montering är något som i förlängningen drabbar alla i västvärlden. Men dem som var fattiga till att börja med kommer såklart få det svårast. Inget att eftersträva.


   
SvaraCitera