Aviseringar
Rensa alla

Doloxene


Ämnesstartare

finns säker någon som vet hur många tabletter 200 mg doloxene är, har läst massa om folk som tagit ex, 700 mg doloxene + andra tabletter, så hur många tabletter är det egentligen?
Ja, jag är okunnig om detta, som ni förstår.


   
Citera
Ämnesstartare

Beror på vilken styrka det är på tabletterna, och ta det väldigt väldigt lugnt med dem, blanda aldrig med alkohol osv. om du inte vill drabbas av ett svårt fall av död.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om de står 100 mg på burken.


   
SvaraCitera

solar:

om de står 100 mg på burken.

Ja, 100mgx2 är ju vanligtvis 200mg, alltså två tabletter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aha okej tack.
så då är ju alltså 700 mg 7 st osv.


   
SvaraCitera

solar:

aha okej tack.
så då är ju alltså 700 mg 7 st osv.

Helt korrekt, raketforskare nästa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tänkt så va.


   
SvaraCitera

Du verkar jävligt skarp. Du kanske borde hålla dig borta från tabletter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vem har sagt att jag ska ta tabletterna ? 😮
jag ser du ingenstans att jag ens antytt till att jag ska ta tabletter, jag har faktiskt annat för mig än att knarka bort mitt liv, men folk i min omgivning värkar hellre knapra tabletter. så, alla född inte med den här info, men det kanske ni gjorde?


   
SvaraCitera
Zsasz

solar:

så, alla född inte med den här info, men det kanske ni gjorde?

Va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för att lära sig något och vara säker bör man ju fråga, ingen födds ju med den informationen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Doloxene/Dexofen är ett livsfarligt preparat som håller på att fasas ut från marknaden undan för undan. Jag har själv haft medicinen mot smärtor, aldrig att jag tar den igen. Den är livsfarlig att kombinera med andra opiater eller alkohol, tydligen ska man tom. undvika lättöl.


   
SvaraCitera
Zsasz

Mårran:

Den är livsfarlig att kombinera med andra opiater eller alkohol, tydligen ska man tom. undvika lättöl.

Sant, Enligt läkare så måste man vänta en dag efter man druckit alkohol sist innan man börjar behandling med Doloxene, och man får inte dricka igen förrän det har gått iallafall två dagar efter det man sist tagit dem..

Skulle heller aldrig ta Doloxene samtidigt som jag tog någon annan medicin alls.
Finns många mycket säkrare opater/opioider som get bättre effekt, för att inte göra regelbrott så undviker jag att nämna namnen.. (Även om jag tycker den regeln är lite diffus, då det står att man får skriva för eller emot droger, vilket, iallafall enligt mig kan uppfattas som att man borde kunna skriva för och emot specifika droger också)

PS. 700mg är en HÖG dos om man aldrig har tagit det innan, och dem enda tabletterna jag har sett blivit tagna samtidigt som Doloxene är Alvedon (då paracetamol ökar effekten av opiater/opioider)..


   
SvaraCitera

Inte tillåtet att diskutera dosering.


   
SvaraCitera

Tråden låst


   
SvaraCitera