Aviseringar
Rensa alla

Dom frågar aldrig mig


Ämnesstartare

Mina vänner frågar aldrig mig om jag vill va eller hänga med på något och så har det vart jätte länge. Det är alltid jag som måste fråga om jag får vara med och jag har tröttnat på det. Jag känner mig jätte klängig och det känns som om dom inte vill att jag ska vara med, men dom svarar oftast ja. Jag blir jätte ledsen när jag ser bilder på dom tillsamans på typ Facebook, instagram och sånt för jag är aldrig med! Ni kanske tycker att jag är jätte larvig men jag mår jätte dåligt pga detta!Vad ska jag göra?


   
Citera
Ämnesetiketter

har du frågat någon av dom varför du aldrig blir tillfrågad? förstår att det antagligen känns drygt och jobbigt att fråga, men det är ju ända sättet att få veta varför det är så.


   
SvaraCitera

Du kan väl försöka skaffa nya, "bättre" vänner, som mer än gärna vill umgås? 


   
SvaraCitera
Lod
 Lod

Jag känner verkligen igen mig, varit igenom detta... Jag har känt mig väldigt oviktig/ointressant, och det har känts jobbigt och gjort mig ledsen. Men att vara klängig funkar inte. Och de verkar ju inte vilja vara med dig, så ärligt talat: strunta i dem! Se det istället som en möjlighet att lära känna dig själv bättre, spendera lite tid ensam, fokusera mer på ditt intresse om du har ett eller läs en bra bok, kolla på kläder på internet eller något. Sluta fråga om de vill ses. Agera självständigt, menar inte drygt nu. Också, att visa utåt vem du är och vad du står för, är ett sätt för folk att veta vem du är och du kommer locka till dig sådana som klickar med dig. Kom ihåg att det Absolut Inte är något fel på dig! Vi lever i en stor värld med människor av många olika slag, det är bara frågan om kombinationen med rätt människor. Fundera över var du kan hitta folk med samma intressen som du!


   
SvaraCitera
alis
 alis

Världen e full av vänner hitta nya som behandlar dig bättr e!!


   
SvaraCitera

Hade jag varit i din situation hade jag faktiskt frågat varför eller försökt hint:at om att de inte bjöd med mig. Nästa gång du ser en bild på dem tillsammans på Facebook t ex , kommentera något i stil med "jag skulle också velat vara med!" eller "vart var min inbjudan? ;)". Visa att du faktiskt märker att de inte bjuder med dig och ifrågasätt det. Hur du än väljer att konfrontera dem så är det viktigt att du berättar hur det får dig att känna. Ingenting kommer att förändras om du fortsätter låta dem göra såhär utan att säga ifrån. Ledsen


   
SvaraCitera