Aviseringar
Rensa alla

Dom kallar mig tjock!!!!


om du har en konstant vikt så kan du äta mindre och träna.

se till att inte äta för lite bara!


   
SvaraCitera

Fingerprints:

så skippa "Intervaller" -

det är inget fel på intervallträning! om man lägger upp det som sådan och inte bara joggar några meter och sen går en bit


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

det är inget fel på intervallträning! om man lägger upp det som sådan och inte bara joggar några meter och sen går en bit

absolut! men hon gjorde det ju utav lathet, då tycker jag att det är bättre att bara klara av att jogga hela biten först. Intervaller ger ju mest om man skiftar mellan att springa snabbt och långsamt. Inte att gå, då tappar du ju pulsen.


   
SvaraCitera

Fingerprints:

absolut! men hon gjorde det ju utav lathet, då tycker jag att det är bättre att bara klara av att jogga hela biten först. Intervaller ger ju mest om man skiftar mellan att springa snabbt och långsamt. Inte att gå, då tappar du ju pulsen.

jo, om det är av lathet är det ju inget vidare, fast man kan ju ändå börja träna det innan man kan springa långa sträckor om man tycker det är roligare/bättre/mer motiverande, men då ska man ju som du säger springa 100%


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

fast man kan ju ändå börja träna det innan man kan springa långa sträckor om man tycker det är roligare/bättre/mer motiverande,

kan kan man, men jag tycker det verkar vettigare att klara en hel runda springandes, även om den inte är så lång [smile]


   
SvaraCitera

Fingerprints:

kan kan man, men jag tycker det verkar vettigare att klara en hel runda springandes, även om den inte är så lång

varför är det vettigare?
beror väl på vad man vill åstadkomma med sin träning och vad man gillar, vill man bara gå ner i vikt fungerar väl båda.

vet med mig själv att jag har lättare att motivera mig till att springa 100 metersintervaller framför att springa 5 km. fick under min tid på riksgymnasium lära mig att det är ett väldigt effektivt sätt att öva upp syreupptagningen dessutom.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

vet med mig själv att jag har lättare att motivera mig till att springa 100 metersintervaller framför att SPRINGA 5 km.

Beliebes:

GÅR

Tycker det känns vettigare i just detta fall! Vad som är vettigast för dig vet bara du.
Tycker att man lättare ser resultat då också, om man springer hela rundor, vilket kan vara en sporre.


   
SvaraCitera

Om du känner att du inte orkar jogga så räcker promenader gott o väl. Sedan kan du försöka hålla dig borta från snabbmat och godis osv. så ska du se att det visar resultat.
Om du har svårt att inte äta godis o sånt (som jag, hehe) så kan du välja en dag i veckan (tex lördag) då du får äta vad du vill.
Ha tålamod, ett jädra anamma och ge inte upp![bigsmile]
Lycka till![smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Twilightfreak:

Så sjukt trött på allt tjat med vikt och om man är smal eller tjock. Ät det du tycker är gott. Jogga kan man göra ibland för hälsans skull. Släng ut våg helvetet och lev ditt liv. Man ser i speglen om man har sjuklig fetma. Vilket du INTE har. Och först då ska/kan man börja tänka på sin vikt.

Vill bara punktera att jag skrev ovan att jag är nöjd med kroppen och gör detta för mig själv för att jag vill, det är inget som har med deras kommentarer i sig att göra. Visst har dom bidragit men mera motiverat mig än "Put me down" liksom. Har alltid velat gå ner i vikt MEN har aldrig liksom tagit tag i det!

Shiich:

jag tycker inte du väger mycket.
jag är själv 160cm lång och väger ungefär 73kg

Som jag sa, detta har ingenting med andra att göra och förhållande till andra, detta handlar om att jag själv vill förlora lite överflöde vare sig jag betraktas som tjock eller inte.


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Tycker att man lättare ser resultat då också, om man springer hela rundor, vilket kan vara en sporre.

nja, beror ju på hur man lägger upp det. man kan ju springa ett coopertest, sen träna intervaller ett tag och sen springa cooper igen (körde den taktiken och förbättrade min halvkassa tid över en minut, kanske närmare två), eller så kan man ju ta tid när man springer korta intervaller


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

nja, beror ju på hur man lägger upp det. man kan ju springa ett coopertest, sen träna intervaller ett tag och sen springa cooper igen (körde den taktiken och förbättrade min halvkassa tid över en minut, kanske närmare två), eller så kan man ju ta tid när man springer korta intervaller

du har säkert rätt [crazy]


   
SvaraCitera

Fingerprints:

du har säkert rätt

klart jag har [cool]

[blush]


   
SvaraCitera
zent
 zent

Dem säger att du är tjock, då är du förmodligen tjock... inga svårigheter.


   
SvaraCitera

Det är bättre med längre lågintensiva pass än korta och intensiva. Det gör att man efterförbränner längre. att gå funkar dessutom lika bra som att springa när det gäller att förbränna. men sen till att det blir över 30 minuter långt. för det är först efter 30 minuter som kroppen börjar förbränna fett. ut och gå en timme och dagen i hyfsat raskt tempo borde funka helt okej. ta med dig en kompis så blir det dessutom roligare. försök sedan att äta regelbundet (ca var tredje timme) så att man aldrig blir hungrig och får sockersug.


   
SvaraCitera

Shiich:

jag är själv 160cm lång och väger ungefär 73kg
Förra sommaren vägde jag 50 kilo,

[tard]hur går man upp 23 kg/år?


   
SvaraCitera