Aviseringar
Rensa alla

domänkapade alliansen i karlstad


Ämnesstartare

så, alliansen i karlstad har alliansforkarlstad.se som sin officiella sida. typ, den har inte uppdaterats på evigheter, men den är det närmaste man kommer, verkar det som.

de hade däremot inte registrerat http://alliansförkarlstad.se , så jag tog mig friheten. vad ska jag göra med den, är frågan? för närvarande så har jag bara vidarebefodrat den till en talande bild, men något roligare ska väl gå att göra. har lite idéer, men vill veta vad man kan göra för att skoja till det lite extra.


   
Citera
Ämnesstartare

av någon anledning så verkar inte första länken fungera för mig, men skriv in adressen manuellt om det vara ett allmänt problem.


   
SvaraCitera

Gör en exakt kopia av sidan och lägg upp lite fejkartiklar 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

StenenSven:

Gör en exakt kopia av sidan och lägg upp lite fejkartiklar 😀

vore lockande, men ingen vet ändå hur originalsidan ser ut, så jag vet inte om det finns något större värde i att kopiera den rakt av. dessutom så vore det nog enklare att bara lägga upp en random wordpressblogg och lägga upp fejkartiklar, jag är inte direkt grym på webbdesign.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

random wordpressblogg och lägga upp fejkartiklar

En lite småkul grej vore om dina artiklar sa raka motsatsen mot vad orginalsidan åsikter är. Dvs när de är emot något är dina artiklar för osv...eller äsch det skulle ju bara vara förvirrande på ett rolig sätt om din sida såg ut som orginalsidan. Det var de jag kom på inget fantastiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

En lite småkul grej vore om dina artiklar sa raka motsatsen mot vad orginalsidan åsikter är

varför skulle jag vilja att alliansens åsikter skulle framstå som rimliga? självklart tänker jag skriva sanningsenliga redogörelser för deras ideologiska ståndpunkter, men då alliansen har en tendens att uttrycka sig illa så kanske jag piffar till deras formuleringar lite. vi vet ju exempelvis att alliansen mer än allt annat gärna skulle gå steget ut och mörda arbetslösa, vilket skulle vara billigare än att hålla på och tramsa med a-kassa. det kanske låter lite illa, men jag tycker att det är en mer slagkraftig beskrivning. därför kan jag använda den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

självklart tänker jag skriva sanningsenliga redogörelser för deras ideologiska ståndpunkter, men då alliansen har en tendens att uttrycka sig illa så kanske jag piffar till deras formuleringar lite.

Låter bra! Se bara till att det inte går över gränsen till orimligt - det ska ligga precis på gränsen. Om du inte sett The Yes Men, se den för massa inspiration.

Om du känner att du har pengarna och orken rekommenderar jag att du även reggar alliansenforkarlstad, med tanke på hur likt det är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Låter bra! Se bara till att det inte går över gränsen till orimligt - det ska ligga precis på gränsen. Om du inte sett The Yes Men, se den för massa inspiration.

det är klart att man ska gå över gränsen till orimligt, annars kommer ju ingen orka bry sig om att länka till sidan för humorvärdet. eller ja, orimligt och orimligt. hur rimliga är alliansen, egentligen?

har för övrigt fixat till en wordpress.com-blogg nu, kolla med fördel in. mitt alias är, stiligt nog, arvid ekhufvud, partisekreterare för koalitionen.

KingGurka:

Om du känner att du har pengarna och orken rekommenderar jag att du även reggar alliansenforkarlstad, med tanke på hur likt det är.

mja, råd har jag väl, men det känns rimligare att satsa på en domän att propagera för. bra för pagerank.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag kan för övrigt varmt rekommendera kommentarssektionen på första inlägget, hittills så har vi besvarat frågor om vad vi gör för att återställa de svenska adelsprivilegierna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snacka om att ha för mycket fritid[zzz]

Men ja...

StenenSven:

Gör en exakt kopia av sidan och lägg upp lite fejkartiklar 😀

Verkar roligast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Snacka om att ha för mycket fritid[zzz]

nejdå, lagom mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

det är klart att man ska gå över gränsen till orimligt, annars kommer ju ingen orka bry sig om att länka till sidan för humorvärdet. eller ja, orimligt och orimligt. hur rimliga är alliansen, egentligen?

Menar att man inte ska skriva saker folk inte kan tro på. T.ex., skriv inte att ni förespråkar dödsläger i Auswitch-bemärkelse; skriv att ni tycker att man kan förflytta folk som inte bidrar till samhället, t.ex. arbetslösa och invandrare, till arbetsläger. Det ska vara saker som är absurda, men inte omöjliga.

Leijonsparf:

har för övrigt fixat till en wordpress.com-blogg nu, kolla med fördel in. mitt alias är, stiligt nog, arvid ekhufvud, partisekreterare för koalitionen.

Gillar. Lite väl magstark kanske, iaf att lägga upp så på rak arm - det känns mer som en privat blogg från en galning än representation för en hel allians med galningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

hittills så har vi besvarat frågor om vad vi gör för att återställa de svenska adelsprivilegierna.

Sånt är perfekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Gillar. Lite väl magstark kanske, iaf att lägga upp så på rak arm - det känns mer som en privat blogg från en galning än representation för en hel allians med galningar.

har du något wordpress.com-konto så är du fri att bli medredaktör, och om inte så är det bara att skaffa ett. tror att det är enda rimliga sättet att få någon som medskribent på wordpress.com.

KingGurka:

Sånt är perfekt.

har nu även postat ett nytt inlägg om just detta. du är fri att kommentera, självklart under adelsnamn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

har du något wordpress.com-konto så är du fri att bli medredaktör, och om inte så är det bara att skaffa ett. tror att det är enda rimliga sättet att få någon som medskribent på wordpress.com.

Jag vet inte, till stor del tror jag det hänger på designen, samt ordvalen. "Sanning och frälsning" låter som en enskild person, eller möjligen krist- eller sverigedemokrater, men passar sig inte för alliansen som grupp. Mer orange och "stilren" design tror jag behövs. En "Om Oss"-avdelning, en länk till alliansens riktiga hemsida, och ett lokalt partiprogram eller dylikt hade gjort massor.


   
SvaraCitera