Aviseringar
Rensa alla

Dominera världen


Ämnesstartare

Hej,

År 2099 har alla världens länder bestämt sig att de vill ha evig fred och en stor nation. Det här har fungerat under en lång tid, men de senaste deccenierna så har befolkningen växt för snabbt och ledarskapen har inte fungerat, vilket har lett till att befolkningen har blivit onda och giriga. Du får nu välja ( av dessa alternativ) hur du vill att världen skall domineras så att alla får ha det bra och att det råder evig fred. De som har de bästa argumenten vinner.
Du får välja bland dessa alternativ:

High tech miltärstyrka
Du vill ha befallning och använder tvång om det är nödvändigt. Om alla människor gjorde det som de har blivit sagda att göra så skulle de överleva. Du vill kontrollera allt, allt från mat till och vad de får jobba med så att det blir jämlikt mellan alla människor i världen. För att du ska kunna kontrollera alla så inplantera chip i varje person.

De som älskar naturen:
All teknologi skall förstöras och alla människor ska flytta ut från städerna. Man ska leva efter regeln "Survival of the fittest". Man får inte kriga, förutom när det handlar om att försvara sin mat.

De smutsiga rika:
Du bryr dig inte om människorna dör. De som inte har pengar för att överleva är de som inte förtjänar att leva. Du vill bygga hemisfär som kostar 80 miljarder kronor. Alla rika ska ha en sådan. Hemisfären skall ha hög utvecklad försvarsystem för att de som inte har betalat ska komma in.

The vice man
Du har konstruerat en mycket komplicerad system för att säkra jordens överlevnad över de nästa tusen åren. Den här systemet kräver att befolkningen måste minskas avsevärt och att antalet födda barn måste begränsas. Den väljer vilka som får överleva och vilka som måste dö.

The city rats
Er grupp består av en stor massa av fattiga människor som bor i städerna. För att lösa jordens problem så vill du döda alla som anklagade på grund av vad de har gjort för att sätta jorden i den situationen.

Det gäller att komma på så bra argument som möjligt.

Lycka till!


   
Citera

Dream:

The city rats
Er grupp består av en stor massa av fattiga människor som bor i städerna. För att lösa jordens problem så vill du döda alla som anklagade på grund av vad de har gjort för att sätta jorden i den situationen.

Jag vill köra den fast tvärtom, jag ska vara som The Punisher fast istället för att bara mörda onda så mördar jag fattiga. Sen är det ju problem solved.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dream:

De smutsiga rika:

[badgrin]naturliga urvalet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Jag vill köra den fast tvärtom, jag ska vara som The Punisher fast istället för att bara mörda onda så mördar jag fattiga. Sen är det ju problem solved.

Haha, don't think so. xD

Tant Brun:

naturliga urvalet

Är du verkligen så girig och elak?[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dream:

Är du verkligen så girig och elak?[sad]

Ja! All makt åt Tengil, vår befriare! Liksom! Men seriöst de fattiga har säkert dålig hygien osv! Det är ju inte bra! Varför ska de då leva?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tant Brun:

Ja! All makt åt Tengil, vår befriare! Liksom! Men seriöst de fattiga har säkert dålig hygien osv! Det är ju inte bra! Varför ska de då leva?!

Du kan kanske hjälpa dem, med din makt och pengar, att få bra hygien?[smile]


   
SvaraCitera

hur länge var du tvungen att fundera för att komma på alla dessa dåliga lösningar?


   
SvaraCitera

Dream:

The vice man
Du har konstruerat en mycket komplicerad system för att säkra jordens överlevnad över de nästa tusen åren. Den här systemet kräver att befolkningen måste minskas avsevärt och att antalet födda barn måste begränsas. Den väljer vilka som får överleva och vilka som måste dö.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

word på¨mr. Iosib, usel tråd


   
SvaraCitera

emo_max:

word på¨mr. Iosib, usel tråd

bered er för trubbel! dubbel trubbel, för att skydda allt från förstörelse och förena allt i en rörlse fördömer vi sanningen och kärleken för att vi ska nå upp till himmelen JESSY JAMES TEAM ROCKET så ge nu upp eller börja slåss, slåss, slåss meowth förstås [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dream:

Du kan kanske hjälpa dem, med din makt och pengar, att få bra hygien?[smile]

Näää men då måste jag ju anstränga mig! Och slösa PENGAR på dem! Det har jag inte ALLS lust med!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen som är seriös som har bra argument för sin grupp? Vore intressant att se.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dream:

The vice man
Du har konstruerat en mycket komplicerad system för att säkra jordens överlevnad över de nästa tusen åren. Den här systemet kräver att befolkningen måste minskas avsevärt och att antalet födda barn måste begränsas. Den väljer vilka som får överleva och vilka som måste dö.

Jag skulle nog själv ha valt den här, eftersom det är mer rättvisst än de andra. Jag skulle också kunna välja "de som älskar naturen", men tror inte att någon är villig att gå tillbaka till stenålderna och avskaffa teknologin och allt annat.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera