Aviseringar
Rensa alla

Double Conch


Ämnesstartare

Hej! Jag funderar nu på att kanske skaffa en double conch... Nån som fattar vad jag menar? Är osäker på om det heter så....
Iaf så skulle jag vilja veta lite mer... nån som har en sån?
För- och nackdelar med den?
Sen så undrar jag om jag ska ta den på sommaren eller vintern... kan tänka mig att det är smartast på sommaren då man inte ska ha mössa och kan sätta upp håret.... eller har jag fel?

Här är bild:

Det är den i mitten av örat för de som inte vet...


   
Citera
Ämnesetiketter

Tror inte att en dubbel conch heter något speciellt. Läketiden har jag för mig är på 4-6 månader, så så värst lättläkt är det inte.

Nackdelen skulle kunna vara att det blir svårt att ha in-ear hörlurar, mestadels för att den kan vara ivägen.
Under läkningstiden skulle jag föreslå att man tar det försiktigt med hörlurar i allmänhet.

Födelen är väl att det är snyggt? Den har väl inget praktiskt syfte.

Jag vet inte riktigt vilken årstid som är lämplig, men jag skulle tippa på vinter, då det är kallt, möjligtvis skulle resultera i färre bakterier i luften, men jag är inte säker.

Mer info finns på BME's wiki
Länk nedan.

BME wiki


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fantisera:

Nackdelen skulle kunna vara att det blir svårt att ha in-ear hörlurar, mestadels för att den kan vara ivägen.

Har en tragus så jag vet hur det är, har inte så stort behov av att ha sånna heller...

Fantisera:

Födelen är väl att det är snyggt? Den har väl inget praktiskt syfte.

Dah.... [crazy]

Fantisera:

Jag vet inte riktigt vilken årstid som är lämplig, men jag skulle tippa på vinter, då det är kallt, möjligtvis skulle resultera i färre bakterier i luften, men jag är inte säker.

Jo, det kan ju ligga nåt i det.... Ska fråga där jag kanske ska ta den.


   
SvaraCitera

And btw, conchpiercings skitnygga! Kör på't! 🙂


   
SvaraCitera