Aviseringar
Rensa alla

Douchbag bra eller dåligt?


Ämnesstartare

Det verkar finnas väldigt skilda åsikter kring douch-beteende. Män verkar anse att det är så man ska vara. Kvinnor verkar ha den motsatta åsikten kring beteendet och tycker tvärt emot. Jag tycker att saken behöver diskuteras.

Hur är det egentligen? Hur ser det genomsnittliga idealet ut?

Givetvis kan man inte generalisera men vilken väg är rätt att gå?


   
Citera

pröva så får du se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:
pröva så får du se

Det jag har kommit fram till genom att prova är att man får mycket uppmärksamhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad betyder douche-beteende exakt?


   
SvaraCitera

mrman: Det jag har kommit fram till genom att prova är att man får mycket uppmärksamhet.

berätta mer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snäll douche-bag. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och vad menar du med douchebag?


   
SvaraCitera
Exner

Douchebag är ett sätt att simulera självförtroende. Det är mer framgångsrikt än blygsel, men sämre än att ha faktiskt vara självsäker.


   
SvaraCitera
mynona

Ungefär som Exner. Hela douchbag/neggar-beteendet utgår från den mänskliga psykologiska mekanismen att man vill ha vad man inte kan få eftersom de som verkar svårt att få verkar mer värt att ha. Personligen finner jag douchbags vara irriterande och obekväma och jag har alldeles för gott självförtroende för att kunna hålla med dem om att ett eventuellt intresse från deras sida skulle vara en komplimang


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du menar douche-bag som i att man gör som man vill kan det vara bra. 

Men inte så att man trycker ned andra för att själv må bättre, det är vidrigt. Att försöka leva upp till douchebag-rollen för att få mer tjejer eller mer uppmärksamhet är också vidrigt.

Jag tror att om man har sitt liv under kontroll och är glad, behöver man inte få ut nåt från andra. Så man vill göra sin omgivning glad, utan att förvänta sig att få tillbaks nåt ifrån dem.

Det är en myt att "nice guy" skulle vara dåligt. Men ofta är det dåligt. Varför? Därför att "nice guy" är en strategi som ofta används av de svaga. Många tror att de måste vara "nice guy" för att få andras acceptans osv. Precis som douche-bagen som gör det för att få acceptans, uppmärksamhet, tjejer osv.

Nu finns det ändå många killar som tycker om att vara snälla, och förväntar inte sig att få nåt i gengäld. Folk älskar det beteendet.

Jag rekommenderar starkt att inte försöka leva upp till nån douche-bag roll. Men uttrycka dina åsikter? Javisst. Visa dina känslor? Javisst. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är mer attraktivt att vara intressant och spännande än tråkig och ointressant. "Douche-bag"-beteende simulerar en antydan om det förra, men är ihåligt och håller bara en kort tidsperiod. Det är äkta vara som går hem på riktigt och slutar inte med att folk vill fästa ens huvud på en påle.


   
SvaraCitera
penja

själva ordet douche-bag syftar på att man är svinig. så vad tror du?


   
SvaraCitera
reben

mrman: så man ska vara

vem tkr de? knegarn? jätte bra exempel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

penja:
själva ordet douche-bag syftar på att man är svinig. så vad tror du?

ja precis som penja skiver

vad tror du egentligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jättebra :)))))))))


   
SvaraCitera