Aviseringar
Rensa alla

Downs syndrom


Ämnesstartare

Jag läste en artikel på aftonbladet som jag tyckte var stötande.
http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article3547246.ab

"Jag önskar mig ett barn med Downs syndrom. En liten pojke eller flicka med knubbiga små fingrar, sneda pliriga ögon, spikrakt hår och stor rund tunga som vill slicka på allt."

En kvinna som önskar sig ett barn med Downs syndrom, vad har hon för syn på barn egentligen? Man skaffar väl inte barn efter det man vill ha, för att ändra sitt eget liv. Man måste ju tänka på barnet i första hand.

Det låter mer som hon vill ha ett husdjur.

Kan ni förklara hur hon tänker? Jag förstår inte varför man skulle vilja ha ett sjukt barn.


   
Citera
Ämnesstartare

Jag skäms lite över aftonbladet.se, hur kan de publicera sånt här skräp?
Den här artikeln var nästan högst upp på sidan, och en bit under var det en artikel om någon tvist om väskförsäljning på blondinbellas sida..


   
SvaraCitera

illa.


   
SvaraCitera

hahaa, galet


   
SvaraCitera

[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men herregud vad tramsiga ni är, det är ju en uppenbar respons till nästa mening; Varje gång jag har väntat barn har folk sagt att ”det spelar ingen roll vilket kön det blir, bara barnet är friskt”. Sådana uttalanden har provocerat mig, för vad skulle hända om det vore sjukt?.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag förstår henne och har tänkt i liknande banor. Dessutom tycker jag också att barn med downs syndrom är vackra.


   
SvaraCitera

Men ja, det är en jävla krönika. Där kan det stå sjuka saker!


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera

Måste bara skriva en sak.

Jag tror hon vill väcka lite debatt med det här. Hon menar och känner nog(precis som jag med många andra) att det blivit en sådan överdriven rädlsa för barn med funktionshinder. Jag tycker det är skam att man försöker utveckla och forska fram sätt att kolla om ens barni magen har tex. Ds. Det är ju sjukt vilken gallring av människor vi gör!
Vill man ha barn så får man ju "ta" det barn man får! Annars ska man inte skaffa barn!


   
SvaraCitera
sincan

Hon vill väl ha en egen freakshow som piggar upp hennes miserabla vardag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Det låter mer som hon vill ha ett husdjur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera