Aviseringar
Rensa alla

Dr martens 8-håls i nappa


Ämnesstartare

[crazy]


   
SvaraCitera

svinnappa är ett roligt ord


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ordet hud gör mig illamående. :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

inget måste dock.

junkyard.se thisway.se Zoovillage.com där har du tre sidor som säljer Martens vet dock ej ifall någon av dom säljer nappa martens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Ordet hud gör mig illamående. :c

för tillfället älskar jag det makabra i att klä sig i någon annans hud. skulle vilja ha boken om en pirat (kommer inte ihåg vem) som är inbunden i hans egen hud.

synd bara att jag fortfarande finner lukten smått motbjudande.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Ordet hud gör mig illamående. :c

[crazy]

iosib:

synd bara att jag fortfarande finner lukten smått motbjudande.

det luktar jättegott, ju.

jag älskar skinn, jag älskar lukten av skinn, jag älskar hur skinn ser ut. läder är bäst. läder är så jävla dåligt. jag hatar att jag har etiska principer som säger att jag inte ska använda läder, jag älskar att inte använda läder.

jag blir galen av det här. en vacker dag kommer jag nog stympa mina fötter för att sy skor av dem... påminner om en diskussion jag hade med min vegankompis om att vi ska göra blodpalt på vårt eget blod (och bjuda våra släktingar på).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

i och för sig en storlek för stora, men det är ju bara att ha på sig tjocka sockor: ​ http://www.tradera.com/Dr-Martens-Atta-hals-strlk-38-i-nastan-nyskick-auktion_340307_​124754738


   
SvaraCitera

iosib:

i och för sig en storlek för stora, men det är ju bara att ha på sig tjocka sockor: ​

man kan köpa en iläggssula också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

jag älskar skinn, jag älskar lukten av skinn, jag älskar hur skinn ser ut. läder är bäst. läder är så jävla dåligt. jag hatar att jag har etiska principer som säger att jag inte ska använda läder, jag älskar att inte använda läder.

[bigsmile] fint stycke.

jag gillar skor av läder eftersom de är så lätta att hålla i bra skick. jag har svårt att ha empati för lik, när något är dött så är det dött och läder är ofta en biprodukt av slakt, så att jag inte äter kött tycker jag är gott nog. dock är det fortfarande i viss mån äckligt med läder.

internet:

jag blir galen av det här. en vacker dag kommer jag nog stympa mina fötter för att sy skor av dem...

Image


   
SvaraCitera

iosib:

när något är dött så är det dött och läder är ofta en biprodukt av slakt, så att jag inte äter kött tycker jag är gott nog.

jag har lite samma inställning, fast jag vill inte köpa nytt i läder eftersom restprodukter fortfarande förutsätter en industri. har inga problem med andrahandsläder, päls eller vad det nu kan tänkas vara. det är bättre att nyttja än att slänga.

iosib:

internet: jag blir galen av det här. en vacker dag kommer jag nog stympa mina fötter för att sy skor av dem...

tänkte på magritte när jag skrev det. [wink]


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

jag har lite samma inställning, fast jag vill inte köpa nytt i läder eftersom restprodukter fortfarande förutsätter en industri.

jo, men den dagen läder blir huvudprodukten kommer jag att sluta köpa skor gjorda av det. jag skulle exempelvis inte kunna tänka mig köpa päls oavsett hur hållbart det är.

internet:

det är bättre att nyttja än att slänga.

håller med. när det är begagnat brukar lukten också till stor del ha försvunnit, så det är enbart positivt.

internet:

tänkte på magritte när jag skrev det. [wink]

[wink]


   
SvaraCitera

iosib:

jo, men den dagen läder blir huvudprodukten kommer jag att sluta köpa skor gjorda av det. jag skulle exempelvis inte kunna tänka mig köpa päls oavsett hur hållbart det är.

det hade förvånat mig om inte läder är huvudprodukten i vissa fall, faktiskt.

iosib:

håller med. när det är begagnat brukar lukten också till stor del ha försvunnit, så det är enbart positivt.

det luktar damm, fukt och gammalt lager istället. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

i och för sig en storlek för stora, men det är ju bara att ha på sig tjocka sockor: ​ http://www.tradera.com/Dr-Martens-Atta-hals-strlk-38-i-nastan-nyskick-auktion​_340307_​124754738

ska inte köpa begagnade kängor[no-no] ska inte köpa någon sko begagnad som man måste gå in, som formar sej efter foten! kan få svin ont i fötterna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

ska inte köpa begagnade kängor[no-no]

bättre begagnade är inga problem. (se nedanstående stycke.)

YaBasta:

ska inte köpa någon sko begagnad som man måste gå in, som formar sej efter foten! kan få svin ont i fötterna

de formar ju sig efter ens egna fötter rätt snabbt. så länge de inte är väl använda, vilket de jag länkade till inte tycks vara, så är det enda som har hänt att lädret har blivit mjukare, vilket underlättar när man själv ska gå in dem.


   
SvaraCitera