Aviseringar
Rensa alla

Dragon Age: Origins


Ämnesstartare

Jag spelar inte så mycket spel och brukar inte direkt gå och längta eter att nya ska släppas, men just nu har jag våta drömmar om detta spelet. Baldurs Gate och Neverwinter Nights-spelen är de enda spel som jag riktigt fastnat för och fortfarande tycker är kul och detta verkar vara nån slags godiskombo av båda. 😀

http://dragonage.bioware.com/

5 november ska det tydligen släppas, känner mig som ett litet barn som går och längtar efter julafton. [love]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Spännande!
Gillade Baldurs Gate.
Gillade NWN - inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Spännande!

Ja!

På tisdag ska det desssutom komma nån character creator-grej som går att ladda ner. Då kan man sitta och leka med den för att dämpa sin längtan. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är också taggad [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

looks phun [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blev överdrivet hypad av Teaser trailern..

Blev överdrivet disappointed på gameplay videos på youtube...

Grafiken är värre än NWN och NWN kom ut typ 2000...

1995 grafik... sigh 🙁 jag som blev glad..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

F1, älskar sånt här och att grafiken skulle vara 95 är ju bara ett jättestort plus i min bok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har character creator-grejen nu. Asroligt att designa karaktärer, även om det är ganska lite valmöjligheter i början. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nja, wrpg:s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns ett Flash-spel nu! 😀

http://www.dragonagejourneys.com/#

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Och för oss som är nördiga nog att tycka det är kul att läsa på om världen det utspelar sig i:

http://dragonage.wikia.com/wiki/Dragon_Age_Wiki


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[n] med dlc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

undertow:

[n] med dlc

Mjo vet, det är så jävla fult. Ska tydligen finnas NPC's i spelet som försöker få dig att köpa DLC-produkter. [shake] Förhoppningsvis går det att inaktivera dessa på något sätt. Jävligt fult marknadsföringstrick.


   
SvaraCitera

Är faktiskt okaraktäristiskt hypad inför detta, gameplay-videorna var najs, CGI:n var najs och stämningsfull, Flash-spelet var fett bra (hade jag inte riktigt väntat mig, hade väntat mig nåt i stil med typ Fable 2 [rolleyes]).

Och jag tycker faktiskt det är fin grafik, herregud. Är ju bättre grafik än typ Oblivion/Fallout 3 och långt bättre grafik än NWN1/2. Bryr man sig mer om yta än substans så är man dum. Punkt slut [no-no]
You better be trollin' dawg [mad][mad][mad]

DLC... Aeee, tycker det är synd att man får typ vänja sig vid det. Så länge det är billigt och bra grejer (inte horse armour t.ex. [rolleyes]). Det är ju ett bättre alternativ än dyra expansioner iaf, för då kan du köpa det som du tycker/har hört är bra.

Ska nog börja köra med en människa, en riktig chevaleresk riddare, håller på och gör honom nu typ enligt hur jag ser ut. Kanske lägger upp det som visningsbild senare [blush]
Vad har ni andra tänkt börja köra som?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonesh:

DLC... Aeee, tycker det är synd att man får typ vänja sig vid det. Så länge det är billigt och bra grejer (inte horse armour t.ex. [rolleyes]). Det är ju ett bättre alternativ än dyra expansioner iaf, för då kan du köpa det som du tycker/har hört är bra.

Mjo, det är sant. Men då ser jag hellre att man annonserar för detta på något annat sätt än inne i själva spelet. Det är ju precis som när telefonförsäljare ringer och stör dig, vill jag köpa något så letar jag upp det själv liksom.

Jonesh:

Ska nog börja köra med en människa, en riktig chevaleresk riddare, håller på och gör honom nu typ enligt hur jag ser ut. Kanske lägger upp det som visningsbild senare [blush]
Vad har ni andra tänkt börja köra som?

Jag har gjort en av varje för varje origin, vet inte alls vilken jag vill spela först. [crazy] Har gjort en kvinnlig alvmagiker som blev jävligt cool, kanske henne.


   
SvaraCitera

Bash a Brat:

Men då ser jag hellre att man annonserar för detta på något annat sätt än inne i själva spelet. Det är ju precis som när telefonförsäljare ringer och stör dig, vill jag köpa något så letar jag upp det själv liksom.

Yeah I guess, men det här är det första jag hör om det. Vet du nån källa?

Bash a Brat:

Jag har gjort en av varje för varje origin, vet inte alls vilken jag vill spela först. [crazy] Har gjort en kvinnlig alvmagiker som blev jävligt cool, kanske henne.

Kommer säkert inte bli nöjd om jag gör alla origins nu [blush]
Sen efter den andra ska jag nog köra en alvmagiker också, sen alvrogue tror jag.
Tycker det är lite synd att människor har bara en unik origin story nu, fanns commoner innan [n]


   
SvaraCitera