Aviseringar
Rensa alla

dreadlocks


Ämnesstartare

hej
jag ska snart göra dreadlocks och ja undrar om ni som har det kan skriva om ni gjorde det själva eller på en salong och om ni gjorde det på salong isf vilken?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

nja.. ja hade förut, efter att ja hade sovit på gatan i si sådär 4 och ett halft år så vart det ganska fina dreadlocks sörru! fast det funkar oxå bra med virknål 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gjorde mina på safari i gbg, kasst resultat och har hört flera säga samma..
har gjort på ett par stycken.. är egentligen inte så svårt (kan vara svårt att göra nacken själv dock så låt några polare slava), mina är virkade.. tycker det blir mycket snyggare om man låter det tova sig självt... billigare också
rekomenderar guiden på http://www.dreadheadhq.com/ mycket varmt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alfie Dude:

gjorde mina på safari i gbg, kasst resultat och har hört flera säga samma..

just prisis. har gjort mina där med. är inte jätteglad om man säger så. tysen gånger bättre att göra hemma, be en polare tupera och virka ihop det med en tunn virknål. blir mycket mer personligt och bättre och billigare och trevligare osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wraole:

jag ska snart göra dreadlocks

[tired]

För 200.000:de jävla gången - dreadlocks gör man inte, dreadlocks skapas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emmaapotekare:

be en polare tupera och virka ihop det med en tunn virknål

ok men ska man använda vax? och hur virkar man? vad jag har förstått av alla dreadlocks sidor så ska man bara tupera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wraole:

ok men ska man använda vax? och hur virkar man? vad jag har förstått av alla dreadlocks sidor så ska man bara tupera.

wax ger bara temporärt resultat, sen lägger det sig i dreadsen och ligger kvar där och är allmänt äckligt, waxade mina massa i början, hjälpte i 2-3dar, har haft mina i lite mer än 3 år, tovade upp några toppar för ett tag sen, var fortfarande vax i dem..
tova och virka/låt det tova sig själv beroende på vilket resultat du vill ha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PCP2CB:

För 200.000:de jävla gången - dreadlocks gör man inte, dreadlocks skapas.

om man orkar vänta några år ja. men om man tuperar håret själv till dreadlocks så gör man dreadlocks


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wraole:

om man orkar vänta några år ja. men om man tuperar håret själv till dreadlocks så gör man dreadlocks

Jovisst, det är inte dreadlocks - det är syntetiskt skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wraole:

ok men ska man använda vax

kan man göra. jag använde knottyboys dreadwax lite innan. det är bra, och inte sånt som lägger sig i dreadsen och blir kladdigt, utan tas upp av håret och gör så att dreadprocessen skyndas på.

wraole:

och hur virkar man?

klart du kan tupera bara om du vill men du gör det lättare för dig själv och för den som gör det om ni virkar också. om man ska tupera bara måste man ta det "försiktigt" så att dreaden blir rund, och det tar extremt mycket längre tid. om man virkar också gör man den rund m h a virknålen + palmrolla den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det finns en bildguide på hur man virkar men nu verkar det som att jag har tappat bort den... lägger upp den här så fort den dyker upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och nu hittade jag den 😀
http://dreadlocksgrejer.mywowbb.com/attachment.php?id=118


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gjorde dem på en salong i Örebro, antar att du inte bor där. Har inte sett så många som haft dreads men jag tycker resultatet blev bra.

Det enda jag gör är att palmrolla någon gång ibland samt snurrar botten när jag tycker det blir för mycket vanligt hår. Virka har jag försökt mig på men det är omöjligt. Vax hade jag i början men det kändes helt onödigt eftersom dom förhindrar håret att forsätta att dreada sig. Det tog många, många veckor innan allt vax hade gått ur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emmaapotekare:

och nu hittade jag den 😀
http://dreadlocksgrejer.mywowbb.com/attachment.php?id=118

Sorry, you do not have permission to download this attachment in this forum. You may probably perform this action after you login. If you are not a member, you can register here. If you are already logged in then the administrator of the board does not allow this action. Should you have any questions, please contact dreadloc@dreadlocksgrejer.com.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isdrake:

snurrar botten när jag tycker det blir för mycket vanligt hår.

Vilket förstör hårbotten och orsakar håravfall.

isdrake:

Det enda jag gör är att palmrolla någon gång

Vilket är väldigt dåligt för håret.


   
SvaraCitera