Aviseringar
Rensa alla

Dreadlocks.


Ämnesstartare

Klorofyl:

Om du inte tål att folk stirrar ska du inte ha dreads alls.

Jag älskar när folk stirrar. Men jag vet inte om jag älskar att ha rufsigt hår!! dreads är inte så ruffsiga som ruffsigt hår är... ehm, logiskt i know.. men iaf..


   
SvaraCitera

en gång i tiden gjorde jag mina hos frisör. det resulterade i lösa jävla skitkorvar med mängder av vax i. och en jävla massa väntande och onödigt lidande, både för hårbotten och ekonomin.

nuförtiden tvättar jag håret med grönsåpa och diskmedel, och ger fan i att kamma håret. det blir riktigt fina dreads av den metoden [cool]


   
SvaraCitera

Achso:

fan

cool töjning!


   
SvaraCitera

Slagsmålsklubben:

Hur gör man rent osv?

Med schampo. [smile]

Gör inte hos frisör. Jag gjorde min första hos frisör, de blev fula och var sjukt dyra. Orkade nog inte ha dem i mer än ungefär 1-2 månader. [y]


   
SvaraCitera

Töntar borde inte ha dreads.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det sättet som är smartast om man ångrar sig och vill hålla dom fräsha är ju sånna som är fejkade.
Men om man ska ha det så måste man ju göra dom snyggt, typ ruffsa dom asmkt så dom ser lite mer äkta ut än typ sånna färdiga maskingjorda man kan köpa.
Jag har haft båda delarna och riktiga är ju mycket mer plågsamt att skaffa.
Gjorde riktiga på min kompis med fejkförlägning, blev riktigt snyggt faktiskt:)


   
SvaraCitera

Rektoum:

Töntar borde inte ha dreads.

ja, lämna det åt coolingarna.


   
SvaraCitera

Har också funderat lite på det, nån gång i livet ska man ju ha det iaf.
Fett snyggt också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur långt hår bör man ha? Om någon vet.


   
SvaraCitera

naturliga dreads = shitlocks
kolla på ingen annan än promoe himself. Hans hår har karaktär, speciellt den döda bävern som hänger därinne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TobiasRR:

Jag behöver aldrig någonsin kamma mitt hår, men det lägger sig exakt som om det var kammat ändå, tar bara lite längre tid än ifall jag hade kammat det.

Samma här, skittråkigt.[sad]


   
SvaraCitera

HEMLIGHETSFUL:

TobiasRR: Jag behöver aldrig någonsin kamma mitt hår, men det lägger sig exakt som om det var kammat ändå, tar bara lite längre tid än ifall jag hade kammat det.

HEMLIGHETSFUL:

Samma här, skittråkigt.

mitt hår blir bara en ända stor boll...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Eller så slutar du kamma håret, slutar använda balsam, och väntar, detta tar tid som fan, vi snackar FLERA ÅR för de flesta, men resulterar i de snyggare, mer varierande i storlek, orginellare mer... speciella dreads, de får mer karaktär helt enkelt.

så du menar helt enkelt att man ska skit i håret i ett år så blir det snyggt [surprised]

o när jag ändå håller på... vet du hur promoe har gjort för att få så häftiga dreads som han har?


   
SvaraCitera

Kan någon berätta vad vax har med dreads att göra. Alltså jag hitta en sida där det stod att man skulle ha i vax nästan varje gång man har duschat, räcker det inte bara med ha i vax när man fixar dreadsen första gången?


   
SvaraCitera

helt ny när det gäller dreadlocks.. kan nästan inget men det är ju så förbaskat snyggt!


   
SvaraCitera