Aviseringar
Rensa alla

Dreadlocks for dummies


Ämnesstartare

Hejsan, är sjukt inne på att göra dreads, har dock inte särskilt långt hår än.. vill veta lite mer ingående vad jag ger mig in på, hur man gör.. från basics liksom, vad jag har förstått så är wax inget att ha, hade helst hållt mig till hel naturliga, är dock inte ute efter några stenhårda dreads utan lite mer lätta, som märks ifall man tar en andra titt på dom.. hur går jag till väga, när är det dags att börja använda residue free schampo osv. alla tips är välkommna och är väldigt tacksam för allt fint ni kommer på 🙂

bifogar en bild på ungefär det jag är ute efter, givetvis är längden på håret en annan femma, men den "typens" dreads..

Namnlös.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter

när de väl har börjat dreada sig är det svårt att hålla dem lösa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

misstänkte nästan den.. :/ men har sett bilder på dreadlocks där dreadsen verkligen bara ser ut som klumpar med hår, tycker inte om det alls alltså, ser bara lortigt ut, vill ha det lite organiserat men ändå inte överdrivet.. ska man tänka på något innan de har börjat dreada sig eller är det bara rycka isär dreadsen senare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man ser ju sånt ocskå, när är det dags att börja twista det egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mina var inte stenhårda för 6månader sen. (har naturliga) dock så är det nog naturliga att de drar åt sig hårdare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utsätt inte håret för vind... annars har du allt i påsen.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Utsätt inte håret för vind... annars har du allt i påsen.

för vind? när man är utomhus? :$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men jag är mest ute efter vad jag ska göra, är det bara vänta på att håret växer ut, använda residue free schampo and thats it?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rstamAn:

för vind? när man är utomhus? :$

Och det är blåsigt. Ah.

rstamAn:

men jag är mest ute efter vad jag ska göra, är det bara vänta på att håret växer ut, använda residue free schampo and thats it?

I princip. Om det är naturligt. Improvisera, det är inte så noga.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha tackar så mkt för svaren mopsen, vill inte att det tar slut för denna tråden här så fyll jättegärna på med mer tips och trix för en noobie som mig om ni kommer på något, medans jag försöker få håret att växa snabbare x)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet, är dina stenhårda nu då förästen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om du slutar använda balsam och inte använder hårborste/kamm kommer det naturligt och icke naturliga dreads är som att trimma pubishåret för å få de att se otrimmat ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rstamAn:

lilasmet, är dina stenhårda nu då förästen?

Nja, hyffsat hårda, en del är ganska hårda och vissa är ganska lösa[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wakajwaka:

icke naturliga dreads är som att trimma pubishåret för å få de att se otrimmat ut

fin jämförelse.. jo har förstått att onaturliga inte är något att ha, blir naturliga fina och förhoppningsvis inte för hårda dreads, det är bara slita isär dom ifall dom blir för tjocka eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du tappar mycket hår i processen att slita isär dom då det är tovor tagna till de extrema, och antagligen så kommer det att skappas en tjock jävla klump vid bakhuvudet medan luggen ser hyffsat normal ut.


   
SvaraCitera