Aviseringar
Rensa alla

Dreadlocks for dummies


Ämnesstartare

hm, så det finns inga andra alternativ till att inte 'end up' med jordens klumpar av hår på huvudet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

självklart men de är för posers


   
SvaraCitera

Låt håret vara, vänj hår bottnen med att inte duscha så ofta (om du vill, du kommer börja förbruka mera fett i hår bottnen.) Och låt dom vara så fixxar allt sig, du kan sära på dom efter nått år då dom börjat dreada sig ordentligt, beroende hur fort det går för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okey p3tt3r tack för svaret, för posers eller ej, vill inte bara ha en stor klump på skallen, men jag får se hur det går, använder lactacyl ungefär 4 gånger i veckan nu, funderar på om jag ska skära ner på hårtvättarna lite?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tupera som en idiot, palmrolla o virka lite lätt i random tussar av håret som ska bli mer "osynliga" dreads kan väl också va ett alternativ? ska det inte bli tokperfekt resultat o inte heller så pass ustuderat Dreads så kan det va en metod, skulle jag tro.


   
SvaraCitera

alltså.. jag vill också ha dreads , så jävla snyggt ! meen, samtidigt vill jag inte göra det, .. för visst måste man typ klippa av håret för att få bort dom sen ?


   
SvaraCitera

du behöver inte ha långt hår du kan gör och så växer det med tiden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur ska man göra dreads om man inte vill gå till frisören? Ska man tova håret med en kam och inte tvätta det på ett tag? eller hur ska man göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera