Aviseringar
Rensa alla

Dreads


Ämnesstartare

Capture:

Min pojkvän hälsar att detta inte är något problem för honom, så länge man inte får en dread i ögat eller näsan eller något sådant.

helt min poäng, men och andra sidan är det inte så trevligt med år i anisktet generellt så jag tar tillbaka det uttalandet:)

Nintendo:

Man gör inte dreads, man odlar dreads

det beror väl på vilka dreads man vill ha?
syntetiska, tupperade, naturliga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UndercoverBrother:

det beror väl på vilka dreads man vill ha?

Min poäng var fejkade ofta är fula[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Min poäng var fejkade ofta är fula

[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hhaannnaaa:

Jag undrar i allafall om någon som kanske har/haft dreads kan berätta om hur man sköter håret när man har dreads, och berätta om nackdelarna med att ha det och så.

Låta håret vara - det är hemligheten [smile] ... såvida man inte eftersträvar sånadär "perfekta" salongdreads, då får man nog använda virknål ibland. Man kan tvätta lika ofta som vanligt, men det är nog bäst att inte tvätta för ofta så att hårbotten inte överproducerar fett.
Jag tvättar håret en gång i veckan och det funkar perfekt.

Fördelarna: Jävligt tuff frilla, är alltid nöjd med mitt hår & man behöver inte fixa det i hundra år på morgonen för att det ska se ut som man vill.
Det blir inte smutsigt på samma sätt som vanligt hår.
Man behöver inte göra mycket med håret, jag brukar bara riva isär dreads som försöker växa ihop.

Nackdelar:
Tar längre tid att tvätta håret & längre tid att torka.
Man måste ha ett jävla tålamod för att få snygga dreads - det är inte en frisyr man bara gör på en timme, det tar månader(!) innan de ser ut som dreads och inte tuperade hårslingor.

Jeremy Pickadollson:

Dom huvudsakliga nackdelarna jag fann under tiden då jag hade dreads var att det 1: Blev jävligt omständigt att virka om varannan vecka eller så ( om man inte gör det med jämna mellanrum börjar dom se förjävliga ut)

Det där är en smaksak. Vill man ha "prydliga" dreads så får man ta till viknålen, annars kan man låta den ligga. Det är inget måste att virka, för att förtydliga lite.

Jeremy Pickadollson:

En sak som kanske också bör nämnas är att det gör sanslöst, förbannat jävla ont, har aldrig varit med om något värre

Det ska inte göra ont när man virkar, gör det ont så gör man fel.


   
SvaraCitera