Aviseringar
Rensa alla

dricka ägg?


japansgrill:

men man kan även dricka ägg + sånt pulver^^

Varför dricka ägg och pulver? Pulver har tillräckligt med protein som kroppen behöver.
För mycket protein = Fat.


   
SvaraCitera

japansgrill:

du låter som en mes!:P

För att jag hellre äter ett gott ägg än dricker slem och riskerar att smittas av magsjukornas magsjuka?

SD2010:

Men ack så tufft.

:/ va? Fattar inte.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

:/ va? Fattar inte.

Att dricka råa ägg.


   
SvaraCitera

SD2010:

Att dricka råa ägg.

aha! trodde du mena att jag försökte vara tuff men kunde inte se hur.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

aha! trodde du mena att jag försökte vara tuff men kunde inte se hur.

Det var så jag menade det egnetligen din sabla öh.. batikhäxa!!1 (eller vad nu flashbacks stolta nationalister kallar vänstertjejer)


   
SvaraCitera

SD2010:

et var så jag menade det egnetligen din sabla öh.. batikhäxa!!1

Föredrar kommunisthora eller något annat med lite mer kraft i.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Föredrar kommunisthora eller något annat med lite mer kraft i.

Hett.


   
SvaraCitera

japansgrill:

jag har fått veta att de är bra att dricka rått ägg

Idiotiskt och var har du hört det. Pålitlig källa?
Det är i alla fall fel. Tillagade ägg är mycket bättre och din kropp kan ta upp mycket mer av ägget då det är tillagat.
Googla lite och du hittar en hel del om det.
Här är en fin sida.


   
SvaraCitera

Fy fan så vidrigt.
Vet att det förekommer bland vissa umare, dessa är vidriga de med så antar att ägget smittar av sig.[smile]


   
SvaraCitera

För det första smakar det skit. För det andra är det sjukt mycket bättre att dricka proteinshake istället, eller äta proteinrik mat. Eller båda. För det tredje är det en stor smittorisk med salmonella att käka råa ägg, och du kan bara tillgodose ca hälften av ägget om det inte är tillagat. Så koka eller stek dem. Mycket godare också för den delen. För det fjärde finns det i råa ägg s.k. trypsininhibitorer vilket betyder ämnen som inhiberar enzymet trypsin. Trypsin är en form av enzymer vilka spjälkar proteiner och gör dessa tillgängliga för humanabsorbtion.
Ta någon shake istället från gymgrossisten eller liknande.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Är fett äckligt.

Kan nog göra det både före/efter. Det viktiga är det extra tillskottet på protein, inte att du får dricka något gross strax innan du ska träna, right? [tard]


   
SvaraCitera

Snälla söta, det är en cool filmscen, det betyder inte att du måste dricka råa ägg för att träna. Ta och koka dig eller stek dig ett ägg efter träningen, ta ett glas mjölk och en banan på det så kommer du må prima.


   
SvaraCitera

vägrade dricka 2 ägg på nollningen
usch


   
SvaraCitera
ohjens

Vill du vara som Rocky så ska du dricka ägg! <3


   
SvaraCitera

japansgrill:

före träning

[smile]


   
SvaraCitera