Aviseringar
Rensa alla

Dricka alkohol för första gången, hjälp!


Ämnesstartare

Alltså, jag är inte rädd för själva drickandet. Har bara druckit 2.25:or förut men ja, hahaha! 😛

Men det jag är orolig för det är om föräldrarna märker någonting. Till exempel om dom ringer? Och när jag ska hem. Hur blir man när man bli lite "lullig" liksom?


   
SvaraCitera

denfina:

Mina kompisar är jämt på fester och jag vill bara testa, absolut INTE bli full, det är bara töntigt och äckligt.

Så varför vill du då dricka? Antar att du inte gör det pga. den goda smaken eftersom nästan inga tjejer i din ålder tycker öl smakar gott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

boy15malmö:

n inga tjejer i din ålder tycker öl smakar gott.

öl är det godaste som finns..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

drick ÖL, och inte sprit. ända rådet jag kan ge. och drick 5,2 ist för cider 7,0 om du vill bli mindre full. säger ju sig självt.


   
SvaraCitera

Eurynomous:

öl är det godaste som finns..

ja det finns alltid undantag[bigcheers].. men dem flesta tjejer jag känner gillar inte ölsmaken när dem börjar dricka.. isåfall lär dem sig gilla det efter ett tag 🙂


   
SvaraCitera
Papper

denfina:

Jag är 16 år. Jag skall antagligen dricka 2 starköl, 5.2 % eller cider 7.0. [surprised][party]

Du kommer med stor stor sannolikhet att bli full, om du inte har många i din familj som tål mycket alkohol.
Cider innehåller ju mycket socker, så man blir nog fullare snabbare på det, och man nyktrar till snabbare då, jämfört med öl. Jag är inte 100 % säker på det, men så är det iaf med skillnaden mellan öl och starksprit som vodka, whiskey och liknande.


   
SvaraCitera

hmm ja du kommer förmodligen kunna gå hem opåverkad[y]


   
SvaraCitera

Pissluffare:

Fråga dig själv snarare varför du skulle dricka. Vad finns det för anledning?

För att det är festligt att vara full? [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

talaren:

För att det är festligt att vara full? [cheers]

Man blir roligare med kaffe [party]

On topic: det borde inte hända så mycket, men en del faktorer spelar ju alltid in, t ex om du dricker på fastande mage, om du sveper dem eller dricker lugnt och så hur pass härdad du är.

Den här tråden tar mig tillbaka down memory lane när så mycket skulle ske i smyg. Det är härligt [love] Det är med sorg i kroppen jag inte längre tjyvröker jordgubbste och cigariller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[cry][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drick långsamt och känn efter hela tiden. Tycker du att det snurrar för mycket när du reser dig upp så sluta dricka. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera