Aviseringar
Rensa alla

Dricka alkohol på antabus


Lella
Ämnesstartare

vet inte ens varför jag tackade ja till att ta det.
Låg inne på avgiftning för alkoholmissbruk fram tills idag och har tagit tre doser antabus där inne.

nu när jag är ute ångrar jag mig som fan..behöver en drink.

någon som druckit när de tagit antabus? jag har ju bara tagit tre doser (på två dagar), har det hunnit verka än?


   
Citera

Har ingen koll på hur antabus fungerar men gissar att de räknat med att man kan återfalla fort så den bör fungera som den ska.

Och du behöver inte en drink


   
SvaraCitera

jag behöver också en drink, drack upp mina sista 4 vinare igår.


   
SvaraCitera

Drick på bara, det enda som händer är att du får jäkligt ont i magen... Eller så tar du bara tag i ditt problem istället, nu, inte sen.


   
SvaraCitera

Lella:

Låg inne på avgiftning för alkoholmissbruk fram tills idag

Lella:

behöver en drink.

Verkligen?


   
SvaraCitera

Gör du det så är all skit du gick igenom på avgiftningen helt förgäves och det vill du nog inte


   
SvaraCitera
Lella
Ämnesstartare

suck. jag har verkligen inte viljan att sluta.inte styrkan heller för den delen..

men jag vill inte gå igenom avgiftning igen...om jag mot förmodan skulle lyckas kommer behöva vara helnykterist framöver för att inte trilla tillbaka...

kul liv.
21 bast


   
SvaraCitera
Lella
Ämnesstartare

får väl skylla mig själv iof


   
SvaraCitera

Du bör fråga dig varför du inte vill sluta och om du kommer fram till att det är fel inställning så låtsas du ha styrkan och tvingar fram en järnvilja att uthärda med


   
SvaraCitera

... [crazy]


   
SvaraCitera

har hört att antabus slutar verka om man äter jättemycket citron, vet inte om det är en myt dock, tror nog det[blush]


   
SvaraCitera
time
 time

Antabus är framtaget så att du fysiskt inte ska kunna få i dig alkohol. En släkting till mig är alkoholist och har ätit antabus i perioder och när hon tog dem som hon skulle kunde hon inte ens använda nagelborttagningsmedel för att det var alkohol i det...

Kort sagt kommer du få en rejäl "allergisk" reaktion om du dricker sprit nu, du kommer inte få ut något av ruset och du vinner på att vänta ut det värsta. Ta tio minuter i taget, titta på film, städa, duscha, ät godis, men drick inte med antabus i kroppen.

Och för ditt eget psykes skull kanske du ska ge avvänjningen en chans till.

Styrkekram!


   
SvaraCitera
time
 time

Och vad du än gör, tänk aldrig någonsin "aldrig igen!" när du tänker att du vill ha en drink. För det blir så mycket svårare då. Tänk att det är en välbehövd paus din kropp behöver, njut av vad nykterheten för med sig för kickar, men tänk inte att du aldrig får njuta av ett glas något gott igen, för så behöver det inte alls vara. Däremot kanske du själv kommer komma in i en tankebana där du inte vill dricka överhuvudtaget, men det är upp till dig.


   
SvaraCitera

DRICK INTE. Du kommer få hjärtklappningar och bli sjuk o må piss!


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

, men tänk inte att du aldrig får njuta av ett glas något gott igen, f

Fast har man än gång missbrukat så ska man inte rikta in sig på att dricka igen då man inte ser alkohol som "åh nu tar jag ett glas här till maten". d


   
SvaraCitera